YENİ MEDYA | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
OGK1007 | Temel İlk Yardım | Bahar Güz |
0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ERDAL ÇALIŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Öğrencilere temel ilk yardım bilgisi edindirme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kazalarda durumlarda karşılaşılabilecek olayları önceden tahmin etme 2. Kazalara ilişkin önlem alma 3. Kaza durumunda ilk yardım yapabilme 4. Yaralanmalarda ilk yardım yapılabilme 5. Güvenliğin sağlanmasında yapılabilecekler |
1. Dersin tanıtımı faaliyet ve işleyişinin açıklanması 2. İlkyardımın tanımı 3. Ana ilkeler 4. Yaralanmalar 5. Kalp krizi 6. Ağır yanıklar 7. Hafif yanıklar 8. Hafif yanıklar 9. Zehirlenmeler 10. Kırık çıkıklar 11. Burkulmalar 12. Yaralanmalar 13. Kazalara karşı önlemler 14. Yaralı taşıma 15. Final Sınavı 16. Final Sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı faaliyet ve işleyişinin açıklanması | |
2) | İlkyardımın tanımı | |
3) | Ana ilkeler | |
4) | Yaralanmalar | |
5) | Kalp krizi | |
6) | Ağır yanıklar | |
7) | Hafif yanıklar | |
8) | Hafif yanıklar | |
9) | Zehirlenmeler | |
10) | Kırık çıkıklar | |
11) | Burkulmalar | |
12) | Yaralanmalar | |
13) | Kazalara karşı önlemler | |
14) | Yaralı taşıma |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim Görevlisi tarafından hazırlanan çeşitli görsel materyal |
Diğer Kaynaklar: | http://www.guvenlikdunyasi.com.tr/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 5 | % 6 |
Ara Sınavlar | 1 | % 24 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 5 | 2 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 99 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | |
2) | Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. | |
3) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. | |
4) | Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. | |
5) | Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. | |
6) | İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. | |
7) | İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. | |
8) | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. | |
9) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. | |
10) | Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |