EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
OGK1007 | Temel İlk Yardım | Bahar | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ERDAL ÇALIŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Öğrencilere temel ilk yardım bilgisi edindirme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kazalarda durumlarda karşılaşılabilecek olayları önceden tahmin etme 2. Kazalara ilişkin önlem alma 3. Kaza durumunda ilk yardım yapabilme 4. Yaralanmalarda ilk yardım yapılabilme 5. Güvenliğin sağlanmasında yapılabilecekler |
1. Dersin tanıtımı faaliyet ve işleyişinin açıklanması 2. İlkyardımın tanımı 3. Ana ilkeler 4. Yaralanmalar 5. Kalp krizi 6. Ağır yanıklar 7. Hafif yanıklar 8. Hafif yanıklar 9. Zehirlenmeler 10. Kırık çıkıklar 11. Burkulmalar 12. Yaralanmalar 13. Kazalara karşı önlemler 14. Yaralı taşıma 15. Final Sınavı 16. Final Sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı faaliyet ve işleyişinin açıklanması | |
2) | İlkyardımın tanımı | |
3) | Ana ilkeler | |
4) | Yaralanmalar | |
5) | Kalp krizi | |
6) | Ağır yanıklar | |
7) | Hafif yanıklar | |
8) | Hafif yanıklar | |
9) | Zehirlenmeler | |
10) | Kırık çıkıklar | |
11) | Burkulmalar | |
12) | Yaralanmalar | |
13) | Kazalara karşı önlemler | |
14) | Yaralı taşıma |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim Görevlisi tarafından hazırlanan çeşitli görsel materyal |
Diğer Kaynaklar: | http://www.guvenlikdunyasi.com.tr/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 5 | % 6 |
Ara Sınavlar | 1 | % 24 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 5 | 2 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 99 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 3 |
2) | Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. | 2 |
3) | İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. | 1 |
4) | Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. | 3 |
5) | Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. | 2 |
6) | Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. | 2 |
7) | Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. | 3 |
8) | İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. | 2 |
9) | Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. | 2 |
10) | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | 3 |