DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TGT2006 | İlk Yardım | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ERDAL ÇALIŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Görüntüleme Merkezleri |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; öğrencinin temel ilk yardım ilkeleri, yaralı değerlendirme, kaza yeri güvenliğinin sağlanması, temel yaşam desteği, solunum yolu tıkanmalarında ve boğulmalarda ilk yardım, kanamalarda, yaralanmalarda, yanma, donma ve sıcak çarpmalarında, zehirlenmelerde ve hayvan ısırmalarında ilk yardım uygulamaları konusunda temel bilgi ve beceriler kazanmasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Temel ilk yardım ilkelerini tanımlar. 2- İlk yardım gerektiren durumları tanımlar. 3- Kazazede veya yaralı bireyi sistematik olarak baştan ayağa muayenesini yapar ve olay yeri güvenliğini sağlar. 4- Temel yaşam desteği adımlarını tanımlar ve uygular. 5- Solunum yolu tıkanmaları, boğulmalar, kanamalar, yaralanmalar, bilinç bozuklukları, yanma, donma ve sıcak çarpmaları, zehirlenmeler ve hayvan ısırmalarında ilk yardım girişimlerini uygular. |
Bu ders; temel ilk yardım ilkeleri, yaralı değerlendirme, kaza yeri güvenliğinin sağlanması, temel yaşam desteği, solunum yolu tıkanmalarında ve boğulmalarda ilk yardım, kanamalarda ve yaralanmalarda ilk yardım, bilinç bozukluklarında, yanma, donma ve sıcak çarpmalarında ilk yardım, zehirlenmelerde ve hayvan ısırmalarında ilk yardım uygulamaları, hasta ve yaralı taşıma tekniklerine ilişkin bilgi ve becerileri içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, İlkyardım nedir? İlkyardım İlkeleri | |
2) | Hasta veya Yaralı Bireyin ve Olay Yerinin Değerlendirilmesi, Sistemler | |
3) | Birincil ve ikincil değerlendirme | |
4) | Temel Yaşam Desteği, Otomatik Eksternal Defibrilatör (OED) Kullanımı | |
5) | Solunum yolu tıkanıklığı | |
6) | Kanamalarda ilkyardım, Şokta ilkyardım, Uzuv kopmalarında ilkyardım, Yabancı cisim batmalarında ilkyardım, Doğal delik kanamalarında ilkyardım | |
7) | Kırık, Çıkık ve Burkulmalarda Ilk Yardım | |
7) | Yaralanmalarda ilkyardım, Göze, kulağa ve buruna yabancı cisim kaçmalarında ilkyardım | |
8) | Bilinç bozukluklarında ilk yardım, bayılma, koma, ateşli havale, sara krizi, şeker yükselmesi ve düşmesi, kalp krizi ve kalp spazmında ilkyardım | |
9) | Zehirlenmelerde ilk yardım. Hayvan ısırmalarında ilkyardım | |
10) | Yanıklar ve yıldırım ve elektrik çarpmasında İlkyardım | |
11) | Sıcak ve güneş çarpmalarında, donmalarda, Suda boğulmalarda İlkyardım | |
12) | Kırıklarda İlkyardım Çıkık ve Burkulmalarda İlkyardım, | |
13) | Hasta veya Yaralı Bireylerin Kaza Yerinden Uzaklaştırılması ve Taşıma Teknikleri | |
14) | Araçtan insan çıkarma yöntemi (Rentek Manevrası) |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak dağıtılacaktır. Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | 1- Doç.Dr. Fatma Eti Aslan, İlkyardım, Yüce yayınları, 2005 2- İnan F H, Kurt Z, Kubilay İ. Temel İlkyardım Uygulamaları Eğitim Kitabı. T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. İlkyardım ve Acil Sağlık Hizmetleri Daire Başkanlığı. Ankara 2011. 3- Güleç MA, Akkaya M, Önen G, Çelik K. Temel İlkyardım Uygulamaları Eğitim Kitabı. T.C. Sağlık Bakanlığı Ankara İl Sağlık Müdürlüğü Acil ve Afetlerde Sağlık Hizmetleri Şube Müdürlüğü. Ankara 2012. 4- Aygören Dirim, İlkyardım, Esin yayınları, 1999 5- Halil İbrahim Somyürek, Huriye Kumaş, Ahmet Kumaş, İlkyardım Teknikleri Palme yayıncılık, 2007 6- Kürşat Karacabey, Recep Özmerdivenli, Sağlık, Yaşam Bilgisi ve İlkyardım, 2007 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 7 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 71 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |