Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, İlkyardım nedir? İlkyardım İlkeleri
|
|
2) |
Hasta veya Yaralı Bireyin ve Olay Yerinin Değerlendirilmesi, Sistemler
|
|
3) |
Birincil ve ikincil değerlendirme
|
|
4) |
Temel Yaşam Desteği, Otomatik Eksternal Defibrilatör (OED) Kullanımı
|
|
5) |
Solunum yolu tıkanıklığı
|
|
6) |
Kanamalarda ilkyardım, Şokta ilkyardım,
Uzuv kopmalarında ilkyardım,
Yabancı cisim batmalarında ilkyardım,
Doğal delik kanamalarında ilkyardım
|
|
7) |
Kırık, Çıkık ve Burkulmalarda Ilk Yardım
|
|
7) |
Yaralanmalarda ilkyardım,
Göze, kulağa ve buruna yabancı cisim kaçmalarında ilkyardım
|
|
8) |
Bilinç bozukluklarında ilk yardım, bayılma, koma, ateşli havale, sara krizi, şeker yükselmesi ve düşmesi, kalp krizi ve kalp spazmında ilkyardım
|
|
9) |
Zehirlenmelerde ilk yardım. Hayvan ısırmalarında ilkyardım
|
|
10) |
Yanıklar ve yıldırım ve elektrik çarpmasında İlkyardım
|
|
11) |
Sıcak ve güneş çarpmalarında, donmalarda, Suda boğulmalarda İlkyardım
|
|
12) |
Kırıklarda İlkyardım Çıkık ve Burkulmalarda İlkyardım,
|
|
13) |
Hasta veya Yaralı Bireylerin Kaza Yerinden Uzaklaştırılması ve Taşıma Teknikleri
|
|
14) |
Araçtan insan çıkarma yöntemi (Rentek Manevrası)
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Haftalık olarak dağıtılacaktır.
Weekly distributed by the course lecturer.
|
Diğer Kaynaklar: |
1- Doç.Dr. Fatma Eti Aslan, İlkyardım, Yüce yayınları, 2005
2- İnan F H, Kurt Z, Kubilay İ. Temel İlkyardım Uygulamaları Eğitim Kitabı. T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. İlkyardım ve Acil Sağlık Hizmetleri Daire Başkanlığı. Ankara 2011.
3- Güleç MA, Akkaya M, Önen G, Çelik K. Temel İlkyardım Uygulamaları Eğitim Kitabı. T.C. Sağlık Bakanlığı Ankara İl Sağlık Müdürlüğü Acil ve Afetlerde Sağlık Hizmetleri Şube Müdürlüğü. Ankara 2012.
4- Aygören Dirim, İlkyardım, Esin yayınları, 1999
5- Halil İbrahim Somyürek, Huriye Kumaş, Ahmet Kumaş, İlkyardım Teknikleri Palme yayıncılık, 2007
6- Kürşat Karacabey, Recep Özmerdivenli, Sağlık, Yaşam Bilgisi ve İlkyardım, 2007 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. |
|
2) |
Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek |
|
3) |
Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak |
|
4) |
Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek |
|
5) |
Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme |
|
6) |
Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek |
|
7) |
Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak |
|
8) |
Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak |
|
9) |
Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek |
|
10) |
Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. |
|
11) |
Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak |
|
12) |
Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |
|