DİYALİZ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TGT2005 | Parenteral Uygulamalar | Bahar Güz |
2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SEMA KOÇ TÜTÜNCÜ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; sağlık bakım uygulamalarında tanı ve tedavi amacıyla kullanılan farmakolojik parenteral ajanların lokal ve sistemik etkilerinin, yan/istenmeyen etkilerinin öğrencilere aktarılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Parenteral ilaçların etki mekanizmalarını tanımlar. 2- Farklı parenteral ilaç gruplarının yan etkilerini karşılaştırır. 3- Parenteral ilaçları uygulanmasında gelişebilecek komplikasyonları önler. 4- Parenteral ilaç uygulamalarında, yasal ve etik sorumlulukları açıklar. |
Parenteral ilaç türleri ve uygulama yöntemleri, ilaç etkileşimleri, yasal ve etik sorumluluklar ve parenteral ilaç uygulamalarında hasta eğitimi konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında bilgilendirme, tanışma, oryantasyon , Yaşam bulgularının değerlendirilmesi 1 | Yok |
2) | Yaşam bulgularının değerlendirilmesi 1 | Yok |
3) | Sterilizasyon, Dezenfeksiyon, Antisepsi | Yok |
4) | İlaç Uygulama Yolları | Yok |
5) | İlaç Hazırlama Yöntemleri | Yok |
6) | İnfüzyon hızı hesaplamaları | Yok |
7) | Intravenöz Kanülasyon Subkutan ve Intramuskuler Uygulamalar 1 | Yok |
8) | Intravenöz Kanülasyon Subkutan ve Intramuskuler Uygulamalar 2 | Yok |
9) | Kan alma | Yok |
10) | Kan ve Kan ürünleri Transfüzyonu | Yok |
11) | Aspirasyon Nazogastrik sonda uygulama | Yok |
12) | Hastalarda Beslenme (Enteral- Prenteral) | Yok |
13) | Oksijen Tedavisi | Yok |
14) | Parenteral ilaç uygulama hatalarının önlenmesinde yasal ve etik sorumluluklar | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak dağıtılacaktır. Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | Wiegand D. and Carlson K. AACN Procedure Manual for Critical Care 5th Edition, Elsevier Saunders, Philadelphia, 2005. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 71 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 3 |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 3 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 3 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. | 3 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. | 3 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. | 3 |
7) | Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme | 3 |
8) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme | 3 |
9) | Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme. | 3 |