DİYALİZ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TGT2004 | Enfeksiyon Hastalıkları | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SEMA KOÇ TÜTÜNCÜ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Görüntüleme Merkezleri |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı enfeksiyon hastalıklarına ait bazı tanımlar, bulaşma yolları, mikroorganizma, konağa ve çevreye ilişkin faktörler ile enfeksiyon hastalıklarının genel belirti ve bulgularının öğrencilere aktarılmasıdır. Enfeksiyon hastalıklarına karşı yanıt olarak verilen bağışıklık yanıtı da detaylı olarak tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Enfeksiyon hastalıkları ile ilgili temel kavramları tanımlar. 2- Enfeksiyon hastalıklarına yol açan faktörleri tanımlar. 3- Enfeksiyon hastalıklarının belirtilerini karşılaştırabilir. 4- Enfeksiyon hastalıklarında bağışıklık yanıtını açıklar. 5-Enfeksiyon hastalıklarının yol açtığı ve cerrahiye götüren anomalileri açıklar. |
Enfeksiyon hastalıklarında konak – parazit ilişkileri, bağışıklık sisteminin enfeksiyon hastalıklarına yanıtı ve çeşitli yollarla bulaşan enfeksiyonlar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında bilgilendirme, tanışma, oryantasyon, Enfeksiyon hastalıkları terimleri 1 giriş | YOK |
2) | Enfeksiyon hastalıkları terimleri 2 | YOK |
3) | Enfeksiyon hastalıklarında mikroorganizmaya ait faktörler, genel belirti bulgular | YOK |
4) | Sterilizasyon, Dezenfeksiyon, Antisepsi | YOK |
5) | Temel immünoloji | YOK |
6) | İmmünizasyon | YOK |
6) | İmmünizasyon | YOK |
7) | Kan ve cinsel yolla bulaşan enfeksiyon hastalıkları 1 | YOK |
8) | Kan ve cinsel yolla bulaşan enfeksiyon hastalıkları 2 | YOK |
9) | Solunum yoluyla bulaşan enfeksiyon hastalıkları 1 | YOK |
10) | Solunum yoluyla bulaşan enfeksiyon hastalıkları 2 | YOK |
11) | Sindirim yoluyla bulaşan enfeksiyon hastalıkları 1 | YOK |
12) | Sindirim yoluyla bulaşan enfeksiyon hastalıkları 2 | YOK |
13) | YOĞUN BAKIM ENFEKSİYONLARI | YOK |
13) | Vektörlerle bulaşan enfeksiyon hastalıkları, Deri yoluyla bulaşan enfeksiyon hastalıkları | YOK |
14) | Hastane enfeksiyonları ve korunma | YOK |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak dağıtılacaktır. Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | GÖRAK G. (Ed.) (2018). Bulaşıcı Hastalıklar Hemşireliği. İstanbul, Nobel Tıp Kitapevleri |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 73 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 3 |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 3 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 3 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. | 3 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. | 3 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. | 3 |
7) | Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme | 3 |
8) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme | 3 |
9) | Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme. | 3 |