Sağlık hizmetleri finansman sistemleri hakkında genel bilgiler, sağlık sigortası ve ödeme sistemleri, sigortacılığın tarihsel gelişimi, kapsamı, sigortalılığın sağlık hizmetleri kullanımı ve sağlık üzerine etkileri, sağlık sigortası türleri, özel sigorta ve sosyal sigorta, sağlık sigortası sistemlerinin hizmet kullanımı ve sağlık üzerine etkileri, zorunlu ve özel sağlık sigortasının, maliyet paylaşımının sağlık hizmeti kullanımı ve sağlık üzerine etkisi, dünyada ve ülkemizde sağlık sigortacılığı, sigortacılık alanında yaşanan sorunlar, reform çabaları, maliyet kısma yöntemleri ve bunların hizmet maliyeti, kullanımı ve sağlık üzerine etkileri, sağlık sigortacılığı ve ödeme sistemlerinde yaşanan son gelişmeler. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sosyal güvenlik sistemi ve sağlık sistemi Sağlık sigortacılığı açısından genel bir çerçeve, sosyal güvenlik sistemi, sağlık sistemi, sağlık hizmetlerinin özellikleri, sağlık harcamaları, sağlık hizmetleri finansmanı |
|
2) |
Sigorta ve sağlık sigortasında kavramlar |
|
3) |
Sağlık ve sağlık sigortasının tarihçesi, sağlık sigortasının ortaya çıkış nedenleri |
|
4) |
Sağlık sigortası çeşitleri ve sağlık sigortası piyasasının özellikleri |
|
5) |
Sağlık Sigortasının Arz ve Talep Üzerindeki Etkisi |
|
6) |
Ödeme Sistemleri: Genel Bir Bakış |
|
7) |
Ödeme Sistemleri: Sağlık Bakım Profesyonellerinin |
|
8) |
Organizasyonların ödeme yöntemleri |
|
9) |
Ödeme Sistemlerinde Yaşanan Aksaklıklar |
|
10) |
Türkiye’de Sosyal Güvenlik ve Sağlık Sigortacılığı: Genel Bir Bakış |
|
11) |
Türkiye’de Sağlık Sigortacılığı Uygulamaları |
|
12) |
Bütün Yönleriyle Genel Sağlık Sigortası |
|
13) |
Ödeme sistemleri ve Türk ve Dünya ödeme sistemlerinin karşılaştırılması |
|
14) |
Seminer |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme |
|
2) |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme. |
|
3) |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata ve etik kurallara uygun davranabilme |
|
4) |
Alanıyla ilgili konularda gerekli teknolojileri ve ekipmanı kullanabilme,mesleki bilgilerini yazılı,sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme |
|
5) |
Alanı ile ilgili bilgi,beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak ifade edebilme |
|
6) |
Alan terminolojisini etkin olarak kullanabilme |
|
7) |
Dental kliniklerde ön büro yönetimi ve hasta ilişkilerini yönetebilme |
|
8) |
Dental tedavi öncesi hastanın hazırlanması ve dört elli dişhekimliği uygulamalarını gerçekleştirme |
|
9) |
Dental kliniklerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon sürecini etkin olarak gerçekleştirme |
|
10) |
Dental kliniklerde iş akışının organizasyonu ve çözüm ortaklarıyla iletişiminin yürütülmesi |
|