BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TDS2014 | Diksiyon ve Etkili Konuşma | Bahar Güz |
2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Arşiv |
Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrencilere; etkili ve güzel konuşma yeterlikleri kazandırılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Doğru nefes tekniklerini kullanmak 2.Konuşma organlarını kullanmak 3.Ortama ve kişiye uygun konuşmalar yapmak 4.Beden Dili, mimik ve jest açısından kişisel gelişimi sağlamak 5.Konuşma sırasında oluşabilecek sorunlar karşısında çözüm üretmek 6.Artikülasyon bozukluklarını önlemek 7.Sunum yaparken özgüven kazanımı 8.Türkçenin doğru kullanımı 9.İfade yeteneğindeki çeşitlilik 10.Sözlü iletişimin geliştirilmesi |
Diksiyon sanatı, ses ve solunumun önemi, tonlama ve ses kusurları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | Yok |
2) | İletişim kavramı ve süreci | Yok |
3) | İletişim çeşitleri | Yok |
4) | Konuşma ile ilgili temel kavramlar ve konuşmayı oluşturan unsurlar | Yok |
5) | Diksiyon tanımı ve özellikleri | Yok |
6) | Konuşma hataları ve konuşma bozuklukları | Yok |
7) | ARA SINAV | Yok |
8) | Konuşmacının ve dinleyicinin Özellikleri, Konuşma türleri ve Konuşmanın temel ilkeleri | Yok |
9) | Öğrenci sunumları | Yok |
10) | Öğrenci sunumları | Yok |
11) | Öğrenci sunumları | Yok |
12) | Öğrenci sunumları | Yok |
13) | Öğrenci sunumları | Yok |
14) | Öğrenci sunumları | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Ahmet Akçay, Sami Baskın, Etkinliklerle Hafta Hafta Konuşma Eğitimi, Ankara, Anı Yayıncılık, 2017. Sağlık Çalışanları İçin Genel İletişim, ed. Nilay Gemlik, R.Özgür Çatar, Ankara, Nobel Kitabevi, 2019. |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 66 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve fen bilgilerini Biyomedikal Cihaz Teknolojisi Programı problemlerinde kullanma becerisi | |
2) | Biyomedikal Cihaz Teknolojisi ve ilgili alanlarda problemleri tanınma ve çözme becerisi | |
3) | Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanında yaratıcı projeler ortaya koyabilme, deneysel olarak gerçekleme ve sonuçları yorumlama becerisi | |
4) | Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanındaki uygulamalar için gerekli teknikleri ve iş güvenliği prensiplerini öğrenme ve ilgili ölçme araçlarını kullanabilme becerisi | |
5) | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi | 3 |
6) | Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi | 3 |
7) | Kendi konusunda ve genelde teknolojik gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisi | |
8) | Bilişim teknolojilerini Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanında kullanabilme becerisi | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olma ve bunlara duyarlı davranabilme becerisi | |
10) | Kalite standartları ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olma; yönetim kurallarına, standartlarına ve iş disiplinine uyma becerisi | |
11) | Atatürk’ün ilkeleri ışığında Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş tarihi bilgisine sahip olma. | |
12) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisi | 3 |