TDS2003 Halk SağlığıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TDS2003 Halk Sağlığı Bahar 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FIRAT KARA
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ERDAL ÇALIŞ
Öğ.Gör. SELMA BAZ
Öğ.Gör. FIRAT KARA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Arşiv
Dersin Amacı: Halk sağlığı yaklaşımı ve konuları ile ilgili temel bilgileri öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Halk sağlığı kavramını ve önemini açıklayabilir.
2. Sağlık yönetiminin ilkelerini tanımlayabilir ve halk sağlığı açısından önemini açıklayabilir.
3. Sağlıkta öncelikleri saptamanın önemini tartışabilir.
4.Kendi çalışma alanında halk sağlığı görüşünü kullanabilmeyi ve değerlendirebilmeyi öğrenir.
5.Toplumu tanır halkın değişen bakım gereksinimlerinin farkında olur, öncelikli sağlık sorunlarını belirleyebilir ve sağlık risklerini azaltan önlemler alabilir.
6. Eğitim ve danışmanlık yöntemlerini kullanarak bireyin kendi sağlık bakımına katılmasını sağlar, sağlıklı yaşam biçimi ve sağlıklı çevre oluşturacak temel davranış için beceri geliştirir.
7. Çocuk, kadın, erişkin ve yaşlının sağlığına yönelik tüm bilgi ve deneyimlerini kullanır.
8. Ana ve çocuk sağlığına yönelik bakım hizmetlerinin örgütlenmesi yürütülmesi ve değerlendirilmesinde lider rolü üstlenebilir.
9.Okul sağlığı, iş sağlığı ve iş güvenliği ve toplum ruh sağlığı hizmetlerine yönelik uygulama sistemlerini kavrar.

Dersin İçeriği

Sağlık, hastalık kavramlarının tanımlanması, Bilimdeki gelişmeler ve sağlık hizmetleri, Bulaşıcı hastalıkların kontrolü, Ana sağlığı ve aile planlaması, Çocuk sağlığı, Adölesan ve okul sağlığı,yaşlılık sorunları, Toplum beslenmesi, Çevre sağlığının toplum sağlığı açısından önemi, İş sağlığı, Sağlık yönetimi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Halk Sağlığına Giriş Yok
2) Tıp Tarihçesi ve Temel Sağlık Hizmetleri Yok
3) Türkiye'de Sağlık Politikaları Yok
4) Çevre Sağlığı I Yok
5) Çevre Sağlığı II Yok
6) Vektörler - İş Sağlığı ve Meslek Hastalıkları Yok
7) Evde Bakım, Palyatif Bakım Yok
8) Okul Sağlığı Yok
9) Beslenme I Yok
10) Beslenme II Yok
11) Aile Planlaması Yok
12) Enfeksiyon hastalıkları Yok
13) Bağışıklama Yok
14) Zararlı Alışkanlıklar ve Madde Bağımlılığı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin öğretim elemanı tarafından haftalık olarak verilecektir.

Diğer Kaynaklar: 1.Çağatay, G. ve Akın, L., (2015) Halk Sağlığı Temel Bilgiler Üç Cilt, Hacettepe Üniversites Yayınları 3 cilt
2. Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı, ed. Hilal Özcebe vd., Ankara, Sağlık Bakanlığı Yayın No: 719, 2008.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 1 12 12
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.