TGT1001 Anatomi IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TGT1001 Anatomi I Güz 1 2 2 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FIRAT KARA
Dersi Veren(ler): YASEMİN ŞABABLI OKAN
Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN
Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Görüntüleme Merkezleri
Dersin Amacı: Dersin amacı; öğrencinin Temel anatomik terimleri, anatomik düzlemler, baş, omurga, üst ve alt ekstremite kemikleri anatomisi, eklemler, düz kaslar, çizgili kaslar, kalp kası anatomisi ve dolaşım sistemi anatomisi, lenf sistemi ve kan ile ilgili temel bilgileri kazanmasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Temel anatomik terimleri ve anatomik düzlemleri tanımlar.
2. Kafa, gövde, üst ve alt ekstremite kemikleri, eklem ve kasların anatomik özelliklerini tanımlar.
3. Kalp kası, vücuttaki düz kaslar ve çizgili kasların anatomik özelliklerini tanımlar.
4. Dolaşım sistemi anatomisi ve damarları tanımlar.

Dersin İçeriği

Bu ders; temel anatomik terimleri, anatomik düzlemler, baş, omurga, üst ve alt ekstremite kemikleri anatomisi, eklemler, düz kaslar, çizgili kaslar, kalp kası anatomisi ve dolaşım sistemi anatomisi, lenf sistemi ve kan dokusunun özellikleri ile ilgili temel bilgileri içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Anatomik Terimler
2) Hareket Sistemi Anatomisi (Aksiyal İskelet)
3) Hareket Sistemi Anatomisi (Appendiküler İskelet)
4) Eklemler
5) Kas Sistemi Anatomisi
6) Dolaşım Sistemi Anatomisi
7) Solunum Sistemi Anatomisi
8) Sindirim Sistemi Anatomisi
9) Boşaltım Sistemi Anatomisi
10) Üreme Sistemi Anatomisi
11) Endokrin Sistemi Anatomisi
12) Sinir Sistemi Anatomisi
13) Sinir Sistemi Anatomisi
14) Duyu Sistemi Anatomisi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Prof. Dr. Mehmet Yıldırım (2012) Sağlık Yüksek Okulları için Resimli İnsan Anatomisi. Cerrahpaşa İstanbul Nobel Tıp Kitapevi
Diğer Kaynaklar: 1- Yıldırım M. Anatomide Başarı İnsan Anatomisi Çalışma Kitabı. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2001.
2- Yıldırım M. İnsan Anatomisi Cilt 1. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2005.
3- Yıldırım M. İnsan Anatomisi Cilt 2. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2005.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. 5
2) Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir. 5
3) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir. 5
4) Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir. 5
5) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. 5
6) Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. 5
7) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir. 5
8) Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. 5
9) Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. 5
10) Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. 5
11) Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. 5