ODYOMETRİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TDS1007 | Sağlık Hizmetlerinde İletişim | Bahar | 2 | 0 | 2 | 5 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Arşiv |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı iletişim temel kavramları ve modellerini tanımlamak; yeni iletişim teknolojilerini incelemek; öğrencilere kişilerararsı iletişim, ekip çalışması, problem çözme stratejileri ve iletişimdeki etik konular ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Etkili konuşma ve aktif dinleme becerilerini kullanır. 2- Yeni iletişim teknolojileri ile ilgili farklı görüşleri analiz eder. 3- İletişimdeki etik konuları tanımlar. 4- Ekip çalışmasının temel ilkelerini uygular. |
Bu ders iletişim kavramı, iletişim fonksiyonları, iletişimde etik konular, iletişim kuramları, iletişim yolları ve iletişim çeşitleri, iletişim engelleri, yeni iletişim teknolojileri, ekip çalışması ve problem çözme teknikleri, etkili konuşma ve aktif dinleme becerileri ile ilgili konuları kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişimin Tanımı ve Önemi | Yok |
2) | İletişimin Boyutları | Yok |
3) | İletişimin Türleri | Yok |
4) | İletişimin Engelleri | Yok |
5) | Sağlık ve Sağlık İletişimi Kavramları | Yok |
6) | Sağlık İletişiminin Önemi | Yok |
7) | Sağlık Alanında Davranış Değişikliği Oluşturmak | Yok |
8) | Arasınav | Yok |
9) | Hasta-Sağlık Çalışanı İletişimi | Yok |
10) | Hasta Yakınları ile İletişim | Yok |
11) | Hasta Yakınları ile İletişim II | Yok |
12) | Zor Hastalarla İletişim | Yok |
13) | Sağlık Çalışanlarının Kendi Aralarındaki İletişim | Yok |
14) | Sağlık Okuryazarlığı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Okay, A. Sağlık İletişimi, MediaCat Kitapları, İstanbul, 2009. Marziye İlhan, Sağlık Çalışanları ve Adayları İçin Sağlık Çalışanlarının İletişimi, İstanbul, Beta Yayınevi, 2018.İnci Çınarlı, 21. Yüzyıl İçin Sağlık İletişimi, Ankara, Nobel Kitabevi,2019. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 127 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 4 |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 3 |
3) | Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | 2 |
4) | Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 4 |
5) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 5 |
6) | Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 5 |
7) | Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 5 |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | 2 |
9) | Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 |
10) | Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
11) | Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | 1 |
12) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 3 |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 4 |
14) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 2 |