FİZYOTERAPİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TDS1003 | Tıbbi Terminoloji | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
YASEMİN ŞABABLI OKAN Dr. Neslihan Bektaş Dr. Öğr. Üyesi HÜSEYİN EMİR YÜZBAŞIOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Arşiv |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; öğrencinin tıbbi terminolojinin önemi, tıbbi terimlerin oluşum ilkelerini, ön ekler, tıbbi terimlerin kökleri, son ekler, sık kullanılan anatomik yapılara, hastalıklara, semptomlara, tanı girişimleri ve tedavi uygulamalarına ilişkin tıbbi terimleri anlamalarını sağlamak ve kullanmalarını kolaylaştırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Tıbbi terminolojinin önemini açıklar. 2- Tıbbi terimlerin taşıması gereken temel özellikleri tanımlar. 3- Tıbbi terminolojide sık kullanılan ön ek, kök ve son ekleri birleştirir. 4- Vücut sistemlerine özel sık kullanılan anatomik yapıları, hastalıklar, semptomlar, tanı ve tedavi uygulamalarına ilişkin tıbbi terimleri tanımlar. |
Bu ders; tıbbi terminolojinin tarihsel gelişimini ve önemini, tıbbi terimlerin oluşum ilkelerini, tıbbi terminolojide sık kullanılan ön ek, kök ve son ekleri, ilaçlar ile ilgili tıbbi terimler, kas iskelet sistemi, solunum sistemi, kardiyovasküler sistem, kan ve lenf sistemi, sindirim sistemi, üriner sistem, üreme sistemi, endokrin sistem, duyu organları ve sinir sistemi kapsamında sık kullanılan tıbbi terimlere ilişkin bilgiler içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel Tıp Terimleri | Yok |
2) | Terim Oluşumu Ön ve Son ekler | Yok |
3) | Göz, Kulak, Koku, Tat ve Deri ile ilişkili Terimler | Yok |
4) | Muayene Teknikleri, İlaç ile ilişkili Terimler, Yaşam Bulguları | Yok |
5) | Hareket Sistemi ile ilişkili Terimler | Yok |
6) | Solunum Sistemi ile ilişkili Terimler | Yok |
7) | Kalp ve Dolaşım Sistemi ile ilişkili Terimler | Yok |
8) | Kan Sistemi ile ilişkili Terimler | Yok |
9) | Lenf Sistemi ile ilişkili Terimler | Yok |
10) | Sindirim Sistemi ile ilişkili Terimler | Yok |
11) | Üriner Sistem ile ilişkili Terimler | Yok |
12) | Kadın Üreme Sistemi ve Erkek Üreme Sistemi ile ilişkili Terimler | Yok |
13) | Endokrin Sistemi ile ilişkili Terimler | Yok |
14) | Sinir Sistemi ve Duyu Organları ile ilişkili Terimler | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1- Ders notları haftalık olarak verilecektir. Weekly distributed by the course lecturer. 2- Süzen B. Sağlık Dili. 2. Baskı. Birol Basın Yayın Dağıtım ve Ticaret Ltd. Şti. 2003-2007. İstanbul, 2003. |
Diğer Kaynaklar: | 1-Mesut R. Tıbbi Terminoloji. Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. İstanbul, 2011 2- Aştı TA. Karadağ A. (2011) (Ed.) Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Nobel Tıp Kitabevi, Adana. 3- Sabuncu N, Ay F. (2010) (Ed). Klinik Beceriler, Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4- Çiçek F, Şahin F. Sağlık Yüksekokullarına Yönelik Tıp Terimleri Sözlüğü. Adana Nobel Kitabevi. Adana, 2005. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 73 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | 2 |
2) | Fizyoterapi alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir. | 2 |
3) | Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir. | 2 |
4) | Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir. | 2 |
5) | Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | 2 |
6) | Fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. | 2 |
7) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir. | 5 |
8) | Fizyoterapi alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. | 2 |
9) | Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. | 3 |
10) | Fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | 3 |
11) | Fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 3 |