PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4073 | Psikoloji Semineri | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. METEHAN İRAK |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. METEHAN İRAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders psikolojinin farklı dallarındaki güncel araştırma konularına (örn. bilişsel, sosyal, gelişimsel, psikopatoloji) odaklanacaktır. Ders, öğrencilerin, araştırma makalelerini daha önceki derslerde işlenen teorik ve pratik yaklaşımlar üzerinden açıklama ve geliştirme amacıyla okumalarını gerektirmektedir. Dersi alan öğrencilerin psikolojinin bu derste işlenen her alanındaki giriş derslerini tamamlamış oldukları kabul edilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Eleştirel düşünme becerilerini kullanmak 2.Sunum becerilerini kullanmak (hem yazılı hem sözlü) 3.Psikolojinin ana alanlarına dair bilgileri çoğaltmak |
Bu derstte nöropsikolojik yaklaşım,bilişsel yaklaşım,sosyal yaklaşım,gelişimsel Psikoloji,kişilik ve klinik Psikoloji konuları ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Nöropsikolojik yaklaşım | |
3) | Nöropsikolojik yaklaşım | |
4) | Bilişsel yaklaşım | |
5) | Bilişsel yaklaşım | |
6) | Sosyal yaklaşım | |
7) | Gelişimsel Psikoloji | |
8) | Gelişimsel Psikoloji | |
9) | Kişilik | |
10) | Kişilik | |
11) | Klinik Psikoloji | |
12) | Klinik Psikoloji | |
13) | Dersin gözden geçirilmesi | |
14) | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Gerekli okuma: Dergi makaleleri (her bir ders öncesinde temin edilecektir)/Required reading: Journal articles (provided before each course unit). |
Diğer Kaynaklar: | Önerilen: Gerekli bilgiler için daha önceki derslerde kullanılan ders kitapları,Ek bilgi ders başlangıcında sağlanacaktır. Recommended: Textbooks used on previous courses for background knowledge.Additional information will be given in the begining of the class. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ödev | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 96 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 144 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | 5 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 3 |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | 4 |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | 5 |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | 5 |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | 5 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | 3 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 2 |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | 3 |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | 2 |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. | 4 |