Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı |
|
2) |
Craft of fiction: What is a story?
Read: Grace Paley, “Wants”
Lydia Davis, “A Man From Her Past"
James Thurber, "Mr. Monroe Outwits a Bat"
Donald Barthelme, "The Zombies"
J.G. Ballard, "Answers To A Questionnaire" |
|
3) |
Craft of fiction: Narrative Shapes
|
|
4) |
Craft of fiction: Characters and their worlds
|
|
5) |
Craft of fiction: Voice and Point of View
|
|
6) |
Fiction Workshop: Writers 1-3
Read: Ursula K. Le Guin, “The Ones Who Walk Away From
Omelas"
Due: Workshop Critiques |
|
7) |
Craft of fiction: Scene, Dialogue, Conflict, Connection
Read: Lorrie Moore, "Which Is More Than I Can Say About Some
People"
Ernest Hemingway, "Hills Like White Elephants"
Raymond Carver "What We Talk About When We Talk
About Love"
Due: Craft Exercise #4
|
|
8) |
Fiction Workshop: Writers 4-7
Due: Workshop Critiques |
|
9) |
Craft of fiction: Sources and Adaptations
Read: Angela Carter, "The Bloody Chamber," "The Were-Wolf"
Emma Donoghue, "The Widow's Cruse"
Wells Tower, "Everything Ravaged, Everything Burned"
Due: Craft Exercise #5 |
|
10) |
Craft of fiction: Through the looking glass
Read: Vladimir Nabokov, "La Veneziana"
Jorge Luis Borges, "The Garden of Forking Paths"
John Barth, "Lost in the Funhouse"
Due: Craft Exercise #6 |
|
11) |
Craft of poetry: Sound, Meter, Repetition, Rhyme
Read: Shakespeare, Sonnet 145
Dylan Thomas, "Do not go gentle into that good night"
Elizabeth Bishop, "One Art"
Paul Muldoon, "It won't ring true"
Lydia Davis, "Head, Heart"
Dr. Suess, "How The Grinch Stole Christmas"
Craft of poetry: Narrative in poetry and poetry in prose
Read: Anne Carson, from Autobiography of Red
Jamaica Kincaid, "Girl"
Max Jacob, "War"
Charles Simic, from The World Doesn't End
Matsuo Basho, from The Narrow Road to the Interior
Due: Craft Exercise #11 |
|
12) |
Craft of poetry: Form and Freedom
Read: John Ashbery, "Farm Implements and Rutabagas in a
Landscape"
Haiku
Poems by e.e cummings
Due: Craft Exercise #8 |
|
13) |
Craft of poetry: Idea and Voice
Read: Pablo Neruda, from "One Hundred Love Sonnets"
Frank O'Hara "Ave Maria"
Yusef Komunyakaa, "Thanks"
Alan Ginsberg, "Sunflower Sutra"
Jorie Graham, "Prayer"
Due: Craft Exercise #9 |
|
14) |
Craft of poetry: Imagery and Evocation
Read: Oscar Wilde, "Symphony In Yellow"
Lydia Davis, "The Fly"
WC Williams, "The Red Wheelbarrow"
Li-Young Lee, "This Room And Everything In It"
Mary Oliver, "Rain"
Due: Craft Exercise #10 |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
|
2) |
2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. |
|
3) |
3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. |
|
4) |
4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. |
|
5) |
5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. |
|
6) |
6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. |
|
7) |
7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. |
|
8) |
8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. |
|
9) |
9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|
10) |
10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. |
|
11) |
11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. |
4 |
12) |
12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. |
4 |
13) |
13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. |
|
14) |
14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. |
4 |
15) |
15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. |
5 |
16) |
16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |
|