ELT2010 Creative WritingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT2010 Yaratıcı Yazarlık Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AYŞEGÜL PAMUKÇU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencileri yaratıcı yazma konusunda geliştirmeyi ve değişik edebi metinler yazabilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda, öğrenciler:

Kendi orijinal yazdıkları metinleri okuyup tartışıp eleştirebilecekler.
Farklı yazarların farklı türden eserlerini okuyup yazma tekniklerini analiz edebilecekler.
Yazma çalışmaları öğrencilere bu teknikleri uygulama ve deneme fırsatları vererek kendi düşüncelerini ve estetik bakış açılarını yazılarına yansıtmalarını sağlayacaktır.
Verilen bir metinde argümanları ve bunları destekleyen kanıtları tespit edebilecekler,
Metne notlar ekleme, taslak çıkarma ve not alma gibi eleştirel okuma stratejilerini kullanabilecekler,
Bir metindeki iddiaları ve yürütülen mantığı kaynağın güvenilirliği ile birlikte değerlendirebilecekler,
Verilen bir metinde ön yargının farkına varabilecekler,
Analiz ettikleri argümanları ve kanıtları yazma şeklinde raporlarına ve makalelerine entegre edebilecekler,
Metinleri yazılı şekilde ikna edici bir biçimde tartışabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Öğrencilerde yazma sevgisini ve yazma becerilerini geliştirmeyi hedefleyen bir derstir. Aynı zamanda bir sanat dersi olup, yazma teknikleri ve metodlarının çalışıldığı bir derstir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Craft of fiction: What is a story? Read: Grace Paley, “Wants” Lydia Davis, “A Man From Her Past" James Thurber, "Mr. Monroe Outwits a Bat" Donald Barthelme, "The Zombies" J.G. Ballard, "Answers To A Questionnaire"
3) Craft of fiction: Narrative Shapes
4) Craft of fiction: Characters and their worlds
5) Craft of fiction: Voice and Point of View
6) Fiction Workshop: Writers 1-3 Read: Ursula K. Le Guin, “The Ones Who Walk Away From Omelas" Due: Workshop Critiques
7) Craft of fiction: Scene, Dialogue, Conflict, Connection Read: Lorrie Moore, "Which Is More Than I Can Say About Some People" Ernest Hemingway, "Hills Like White Elephants" Raymond Carver "What We Talk About When We Talk About Love" Due: Craft Exercise #4
8) Fiction Workshop: Writers 4-7 Due: Workshop Critiques
9) Craft of fiction: Sources and Adaptations Read: Angela Carter, "The Bloody Chamber," "The Were-Wolf" Emma Donoghue, "The Widow's Cruse" Wells Tower, "Everything Ravaged, Everything Burned" Due: Craft Exercise #5
10) Craft of fiction: Through the looking glass Read: Vladimir Nabokov, "La Veneziana" Jorge Luis Borges, "The Garden of Forking Paths" John Barth, "Lost in the Funhouse" Due: Craft Exercise #6
11) Craft of poetry: Sound, Meter, Repetition, Rhyme Read: Shakespeare, Sonnet 145 Dylan Thomas, "Do not go gentle into that good night" Elizabeth Bishop, "One Art" Paul Muldoon, "It won't ring true" Lydia Davis, "Head, Heart" Dr. Suess, "How The Grinch Stole Christmas" Craft of poetry: Narrative in poetry and poetry in prose Read: Anne Carson, from Autobiography of Red Jamaica Kincaid, "Girl" Max Jacob, "War" Charles Simic, from The World Doesn't End Matsuo Basho, from The Narrow Road to the Interior Due: Craft Exercise #11
12) Craft of poetry: Form and Freedom Read: John Ashbery, "Farm Implements and Rutabagas in a Landscape" Haiku Poems by e.e cummings Due: Craft Exercise #8
13) Craft of poetry: Idea and Voice Read: Pablo Neruda, from "One Hundred Love Sonnets" Frank O'Hara "Ave Maria" Yusef Komunyakaa, "Thanks" Alan Ginsberg, "Sunflower Sutra" Jorie Graham, "Prayer" Due: Craft Exercise #9
14) Craft of poetry: Imagery and Evocation Read: Oscar Wilde, "Symphony In Yellow" Lydia Davis, "The Fly" WC Williams, "The Red Wheelbarrow" Li-Young Lee, "This Room And Everything In It" Mary Oliver, "Rain" Due: Craft Exercise #10

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Course Packet and additional handouts
Diğer Kaynaklar: DErs notları ve hazırlanmış ders paketi (DErleme ders paketi)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 15
Ödev 5 % 50
Projeler 1 % 25
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 75
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 25
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 10 50
Ödevler 5 10 50
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. 4
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. 4
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. 4
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. 5
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.