İŞLETME (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BUS6888-2 | Doktora Tezi | Bahar | 0 | 0 | 0 | 30 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Ön Koşullar: |
BUS6888-1 - Ph.D. Thesis |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, diğer lisansüstü dersleri gibi öğrenciye ekstra teorik okuma veya metodolojik beceri kazandırmayı amaçlamaz. Daha basit bir şekilde, edinilmiş bulunan becerileri belirli araştırma alanlarına uygulayabilmeyi hedefler. Öğrencinin perspektifinden, bu ders teoriden tez aşamasına gerçekçi bir geçiş sağlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi başarıyla bitiren öğrenci şu becerileri pekiştirir: - Teorik ve metodolojik bilgiyi araştırılabilir fikirlere, özel araştırma sorularına ve hipotezlere uygulayabilmek, - Doğru literatür taraması yapabilmek ve uygun bir kavramsal çerçeve oluşturabilmek, - ÖZgün araştırma stratejileriyle gerçekçi bir araştırma dizaynı oluşturabilmek, - Planlanan tezin bölüm bölüm detaylı bir taslağını oluşturmak, - Araştırma konularının ve konulara uygun teorik ve metodolojik hususların etkili ve verimli bir şekilde ifade edilmesi, - Diğer fikirleri teorik ve metodolojik tutarlılıklarına ve gerçekliklerine dikkat ederek eleştirebilmek, - Tez sürecini anlamak ve stres, zaman, proje yönetimi, komite oluşturma, tez hazırlığı ve savunması gibi işlere hakim hale gelmek. |
Dersin içeriği öğrencileri, tez konusu belirleme, tez araştırma ve yazma süreci konularında eğitmektir. Doktora tezi önemli bir çalışmayı göstermektedir. Doktora tezi araştırması bağımsız ve uzun süreli bir çalışmadır. Doktora tezi sürecinde öğrenci profesyonel bir araştırmacıya dönüşmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Tez konusu ile ilgili akademik kitap ve makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Academic books and articles with related dissertation topic |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Juri | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 40 | 560 |
Ara Juri | 1 | 4 | 4 |
Rapor Teslimi | 14 | 13 | 182 |
Juri | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 750 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel işletmecilik yöntem ve kavramlarına derinlemesine hâkim olarak, finans, muhasebe ve denetim, pazarlama, yönetim ve organizasyon ya da insan kaynakları alanlarından birinde uzmanlaşmak. | 5 |
2) | İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak, | 5 |
3) | İşletme alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslar arası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletmek, | 5 |
4) | İşletme alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanarak bilime yenilik getirmek, yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulamak, özgün bir konuyu araştırmak, kavramak, tasarlamak, uyarlamak ve uygulamak, | 5 |