İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ACL4096 | Bilimkurgu ve Fantastik Edebiyat | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | edebiyat ve film incelemesi yoluyla bilim ve teknoloji hakkındaki temel korku ve ümitleri irdelemek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenciler * bilim kurgu ve fantazi türüne özgü temaları ve yazma stratejilerini öğrenecekler *incelenen romanların ortak noktalarını ve bu romanları birlikte okumanın bu türün özellliklerini kavramaya nasıl yardımcı olacağını irdeleyecekler * geçtiğimiz yüzyıl boyunca toplum imgeleminde bilim ve teknoloji ile ilgili ne tür devamlılıklar ve farklılıklar olduğunu anlayacaklar |
19. ve 20. yüzyıllardan klasik bilim kurgu metin ve filmleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | - |
2) | The War of the Worlds | Okuma |
3) | The War of the Worlds | Okuma |
4) | The War of the Worlds | Okuma |
5) | Do Androids dream of electronic sheep? | Okuma |
6) | Do Androids dream of electronic sheep? | Okuma |
7) | Do Androids dream of electronic sheep? | Okuma |
8) | Genel Tekrar | Okuma |
9) | Never Let Me Go | Okuma |
10) | Never Let Me Go | Okuma |
11) | Never Let Me Go | Okuma |
12) | Hard-Boiled Wonderland and the End of the World | Okuma |
13) | Hard-Boiled Wonderland and the End of the World | Okuma |
14) | Hard-Boiled Wonderland and the End of the World | Okuma |
15) | Yarıyılsonu Sınavı | - |
16) | Yarıyılsonu Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | The War of the Worlds by H.G. Wells Do Androids dream of electronic sheep? By Philip Dick The Handmaid’s Tale by Margeret Atwood Hard-Boiled Wonderland and the End of the World by Haruki Murakami |
Diğer Kaynaklar: | Roslynn D. Haynes, From Faust to Strangelove: Representations of the Scientist in Western Literature, Baltimore and London: Johns Hopkins University Press, 1994. JRUL: 809/H315 Ludmilla Jordanova (ed.), Languages of Nature: Critical Essays on Science and Literature, London : Free Association, 1986. JRUL: 809/J70 Gillian Beer, Darwin’s Plots: Evolutionary Narrative in Darwin, George Elliot and Nineteenth-century Fiction, London: Routledge, 1983. JRUL: 823.09/B63. See also Beer’s Open Fields: Science in Cultural Encounter, Oxford: OUP, 1996. JRUL: 820.9/B318 Jon Turney, Frankenstein’s Footsteps: Science, Genetics and Popular Culture, New Haven and London: Yale University Press, 1998. JRUL: 501.45/T1 Rosalind Williams, Notes on the Underground: An Essay on Technology, Society and the Imagination, Cambridge MA: MIT Press, 1990 Brian Aldiss, The Billion Year Spree, London: Weidenfeld and Nicolson, 1973 Hilary Rose, "Dreaming the future: other worlds." chapter 9 of Love, Power and Knowledge: towards a Feminist Transformation of the Sciences, Bloomington: Indiana Press, 1994, pp. 208-229. Adam Roberts, Science Fiction: The New Critical Idiom, London: Routledge, 2000. JRUL: 809.3/R59. Geoff King & Tanya Krzywinska, Science Fiction Cinema, London: Wallflower, 2000. JRUL: 791.459/K6. Vivian Sobchack, Screening Space: The American Science Fiction Film, London: Rutgers University Press, 1987. JRUL: 791.4673/S17. Gregg Rickman, ed., The Science Fiction Film Reader, New York: Limelight, 2004. JRUL: 791.459/R10. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Küçük Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 127 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |