Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Sigmund Freud, The Interpretation of Dreams |
Okuma |
3) |
Victor Shklovsky, ‘Art as Technique’ |
Okuma |
4) |
Ferdinand de Saussure, Course in General Linguistics |
Okuma |
5) |
Roland Barthes, ‘From Work to Text’ |
Okuma |
6) |
Paul Ricoeur, ‘Phenomenology and Theory of Literature’ |
Okuma |
7) |
V. N. Vološinov, ‘Marxism and the Philosophy of Language’ |
Okuma |
8) |
Konu Tekrarı |
|
9) |
M.M. Bakhtin, ‘Discourse in the Novel’ |
Okuma |
10) |
M.M. Bakhtin, ‘Discourse in the Novel’ |
Okuma |
11) |
Louis Althusser, ‘Ideology and the State’ |
Okuma |
12) |
Michel Foucault, ‘The Order of Discourse’ |
Okuma |
13) |
Elaine Showalter, ‘Towards a Feminist Poetics’ |
Okuma |
14) |
Bell Hooks, ‘Postmodern Blackness’ |
Okuma |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. |
3 |
2) |
Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. |
4 |
3) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. |
5 |
4) |
Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. |
3 |
5) |
Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. |
4 |
6) |
Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. |
4 |
7) |
Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. |
3 |
8) |
Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. |
5 |
9) |
Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. |
4 |
10) |
Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. |
5 |
11) |
Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. |
4 |