Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Sigmund Freud, The Interpretation of Dreams |
Okuma |
3) |
Victor Shklovsky, ‘Art as Technique’ |
Okuma |
4) |
Ferdinand de Saussure, Course in General Linguistics |
Okuma |
5) |
Roland Barthes, ‘From Work to Text’ |
Okuma |
6) |
Paul Ricoeur, ‘Phenomenology and Theory of Literature’ |
Okuma |
7) |
V. N. Vološinov, ‘Marxism and the Philosophy of Language’ |
Okuma |
8) |
Konu Tekrarı |
|
9) |
M.M. Bakhtin, ‘Discourse in the Novel’ |
Okuma |
10) |
M.M. Bakhtin, ‘Discourse in the Novel’ |
Okuma |
11) |
Louis Althusser, ‘Ideology and the State’ |
Okuma |
12) |
Michel Foucault, ‘The Order of Discourse’ |
Okuma |
13) |
Elaine Showalter, ‘Towards a Feminist Poetics’ |
Okuma |
14) |
Bell Hooks, ‘Postmodern Blackness’ |
Okuma |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|