COP4426 Wissen - Advanced Application Development for IOS DevicesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4426 Wissen - IOS Cihazlar için Gelişmiş Uygulama Geliştirme Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN
Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Kursun amacı gelişmiş ios programlama konularının incelenmesidir. Web servisleri, multithreading, gelişmiş veritabanı uygulamaları, broadcast mantığı ve harita servislerinin incelenmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Kursun amacı gelişmiş ios programlama konularının incelenmesidir. Web servisleri, multithreading, gelişmiş veritabanı uygulamaları, broadcast mantığı ve harita servislerinin incelenmesidir.

Dersin İçeriği

Web Servislerinin Kullanımı
Web Servislerinin geliştirilmiş kullanımı
NSTimer ve Türevleri
Multithreading tanımı
Multithreading ileri seviye
Async Calls
Animasyonlar
Mapkit ile Yerel servisler
Gesture Recognition
IOS Dosya Sistemi ve diğer uygulamalarla etkileşimi
Medya
Facebook & Twitter Etkileşimi
Anlık Bildirimler ile APNS and Lokal Bildirimler
IOS Uygulama yayınlanması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Web servislerinin kullanımı incelenecektir. COOP 4425 Mobil Isletim Sistemleri & Uygulamalari (Temel IOS programlama kursu)
2) Web servislerinin gelişmiş kullanımı incelenecektir.
3) NSTimer ve türevleri incelenecektir.
4) Multithreading (Çok kanallı Programlama) incelenecektir.
5) Ileri seviye çok kanallı programlama incelenecektir.
6) Asenkron çağrım incelencektir.
7) Animasyon olusturma incelenecektir.
8) Lokal servisler ile Mapkit konusu incelenecektir.
9) Isaret tanıma incelenecektir.
10) IOS Dosya Sistemi ve diger uygulamalarla etkilesimi incelenecektir.
11) Yerel Bildirimler incelenecetir.
12) Facebook & Twitter gibi ozel uygulamalarin entegre duzenlenmesinin incelenmesi.
13) APNS ile Push Bildirimleri ve Lokal Bildirimler incelenecektir.
14) IOS Uygulamasının dagıtımı, magazada yayımlanması incelenecektir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: iOS 5 Programming Cookbook: Solutions & Examples for iPhone, iPad, and iPod touch Apps
Vandad Nahavandipoor 2012
ISBN:978-1449311438
Diğer Kaynaklar: yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 5 % 20
Ödev 5 % 10
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 8 2 16
Ödevler 4 5 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2