SOSYOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4448 | Nebim V3 ERP ile ERP Sistemleri Geliştirme | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ADEM KARAHOCA |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders perakende piyasa lavramlarına dair kurumsal kaynak planlama uygulamalarının temel teori ve terminolojilerini öğrencilerine tanıtmayı amaçlar. Özellikle Nebim v3 ERP SDK uygulama geliştirme arayüzü ile güçlendirilerek tasarlanan ihtiyaca yönelik envanter yönetimi, depolama yönetimi, perakende müşterü hizmetleri yönetimi, indirim ve kampanya yönetimi, lojistik, finans, muhasebe, insan kaynakları ve ödeme sistemlerine vurgu yapar. Bu ders öğrencileri ileri düzeydeki Nebim V3 eğitimi ile sunulan kaynaklarla iş hayatının yazılım geliştirme ve ERP uygulama alanlarına hazırlamayı hedefler. Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, Nebim V3 kullanıcı eğitim sertifikasını almaya hak kazanacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, 1. Sektörün ERP yazılımları ihtiyaçlarını tanımlayabilir. 2. Temel sektörel kavramları tanımlayabilir. 3. Nebim V3 ERP programını etkin bir şekilde kullanabilir. 4. Aşağıdaki alanlarda Nebim V3 ERP SDK API'leri ihtiyaca yönelik ugulamalar geliştirebilirler: - Proje Yönetimi - Satın Almak - Satış Ve Pazarlar - Lojistik - Finans ve Muhasebe - İnsan kaynakları ve maaşlandırma - Perakende satış ve mağaza yönetimi |
Perakende piyasasına genel bakış Endüstri bazlı ERP yapısı Nebim V3 ürün yönetimi Nebim V3 Satış ve pazarlama Nebim V3 Satın alma, tedarik ve depo yönetimi Nebim V3 Mağaza Nebim V3 İktisat ve Muhasebe Nebim V3 İnsan kaynakları ve ödeme ERP sistemler ile İş zekası entegrasyonu, bütçelendirme, planlama ve öngörme İleri sorgulama kavramları ERP sistemlerini sorgulama için sorgu/rapor tasarımı Rapor tasarımı Kontrol panosu geliştirme ve analitik iş zekası uygulamaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Perakende piyasasına genel bakış | |
2) | Endüstri bazlı ERP yapısı | |
3) | Nebim V3 ürün yönetimi | |
4) | Nebim V3 Satış ve pazarlama | |
5) | Nebim V3 Satın alma, tedarik ve depo yönetimi | |
6) | Nebim V3 Mağaza | |
7) | Nebim V3 İktisat ve Muhasebe | |
8) | Nebim V3 İnsan kaynakları ve ödeme sistemi | |
9) | ERP sistemler ile İş zekası entegrasyonu, bütçelendirme, planlama ve öngörme | |
10) | İleri sorgulama kavramları | |
11) | ERP sistemlerini sorgulama için sorgu/rapor tasarımı | |
12) | Rapor tasarımı | |
13) | Kontrol panosu geliştirme ve perakende analitik iş zekası uygulamaları | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Materials including retail concepts, Nebim V3 ERP related articles and lecture notes will be submitted internally. |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 10 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. | |
2) | Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek | |
3) | Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak | |
4) | Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek | |
5) | Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme | |
6) | Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek | |
7) | Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak | |
8) | Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak | |
9) | Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek | |
10) | Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. | |
11) | Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak | |
12) | Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |