İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4451 | Wissen - Bulut Programları ve Uygulamaları | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ECE GELAL SOYAK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi CEMAL OKAN ŞAKAR Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bulut Bilisim bilgisayar sistemlerinin gelişmesiyle her uygulamanın ve verinin her bir istemciye istedigi zaman ve istedigi yerden ulasmasını sağlayan yeni bir alan. Bu kursta bulut bilişim ve teknolojilerinin temellerinin öğretilmesi amaclaniyor. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kurs sonunda ogrenciler bulut bilisim konseptini ve temellerini ogrenmis olacaklar. |
Bulut Bilisim Tanımı Yazılım Servisi Platform Servisi Altyapı Servisi Bulut üzerinde veri yönetimi Bulut üzerinde paylaşım Sanallaştırma Bulut Güvenliği Bulut üzerinde veri kurtarma ve sistem devamlılığı Servis Odaklı Mimari Bulut yönetimi Bulut üzerinde mobil erişim Bulut Bilişimin geliştirilmesi ve ekonomiye katkısı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bulut Bilisime Giris. Bulut Bilisim tanıtımı ve konseptleri incelelenecektir. | |
2) | Servis olarak yazılım ortamı tanıtılacaktır. | |
3) | Servis olarak platform ortamı tanıtılacaktır. | |
4) | Servis olarak Altyapı ortamı tanıtılacaktır. | |
5) | IdaaS kavramına yönelik hizmet sağlayıcıları tanıtılacaktır. | |
6) | Bulut uzerinde veri depolama tanıtılacaktır. | |
7) | Bulut içerisinde yazılım,veri depolama ve servislerin paylasımı ve paylasim araclari incelenecektir. | |
8) | Sanallastırma incelenecektir. | |
9) | Bulut Bilisimde güvenlik incelenecektir. | |
10) | Bulut uzerinde veri kurtarma incelenecektir. | |
11) | Servis Odakli Mimari tanıtılacaktır. | |
12) | Bulut yönetimi incelenecetir. | |
13) | Mobil network ve bulut ile network üzerinde etkisi ve mobil kullanıcılar icin yararlari incelenecektir. | |
14) | Bulut Bilişimin Geliştirilmesi ve Ekonomi üzerinde etkileri incelenecektir. |
Ders Notları / Kitaplar: | Cloud Computing, Dr. Kris Jamsa 2012 ISBN-13: 978-1449647391 |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 0 |
Laboratuar | 15 | % 20 |
Uygulama | 5 | % 0 |
Arazi Çalışması | 5 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 173 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |