COP4314 Grandcarre Organizational Communication and ActivationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4314 Grandcarre Kurumsal İletişim ve Etkinlik Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BURCU EKER AKGÖZ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. BURCU EKER AKGÖZ
Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders uygulamaya yönelik operasyon, koordinasyon, yönetim ve özel etkinliklerde tecrübe sağlar. Öğrenciler,dünya çapında bir etkinik planlama ve yürütmede, yönetim becerilerini ve tecrübelerini geliştireceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler etkinlik stratejilerini nasıl formüle edebileceklerini öğrenecekler.
2) Öğrenciler küçük ya da büyük etkinliklerin üstesinden nasıl gelebileceklerini öğrenecekler.
3) Öğrenciler acil durumların nasıl üstesinden gelebileceğini ve çözümlerini öğreneceklerdir.
4) Öğrenciler etkinlik düzenlemede ve fon kaynaklarını nasıl bütçeleyeceklerini öğrenecekler.
5) Öğrenciler üretkenlik için bir ekip çalışmasında nasıl çalışılacağını öğrenecekler. (farklı tip etkinliklerde)
6) Öğrenciler etkinliklerdeki riskleri analiz edebilecekler ve yönetebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Sektör örnekleri üzerinden etkinlik hazırlama anlatılarak, her öğrencinin iş dünyasının beklenti ve ihtiyacına yönelik etkinlik hazırlaması sağlanacaktır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Etkinlik yönetimine giriş ve aktivasyon
2) Etkinlik planlama, takım yönetme, takım lideri / Örnekler
3) etkinlik yönetiminde kültürel farkların önemi / Örnekler
4) Etkinlik emniyeti ve güvenliği / Örnekler
5) Stratejik etkinlik yönetimi / Sektör örnekleri
6) Özel etkinlikler, araştırma ve planlama. Tür ve kategorileri (spor, konferans...) /Sektör örnekleri
7) Etkinlik yasaları, lisans, etik boyu, sözleşmeler / Örnekler
8) Etkinlik yönetiminde teknoloji kullanımı / Örnekler
9) Sponsorluk yönetimi ve gelir elde etme/Sektör Örnekleri
10) Etkinlik bütçelemesi /Örnekler
11) Etkinlik yönetiminde başarılı örneklerin sunumu /Sektör Örnekleri
12) Grandcarre İletişim Ajansına gezi
13) Risk yönetimi / Sektör Örnekleri
14) Etkinlik yönetiminde başarılı örneklerin sunumu / Sektör Örnekleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 69
Proje 1 10
Final 1 4
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 4
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 3
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 3
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 3
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 4
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 3
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 3
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 4
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 3
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 2
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 3
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 2
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 3