Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Film yapımının aşamaları: Preprodüksiyon, prodüksiyon, postprodüksiyon
Preprodüksiyon: Senaryoyu geliştirme, film ekibini seçme, prodüksiyon dizaynı, oyunculuk tarzı, kurgu yapısı, oyuncu seçme, kontratlar, halkla ilişkiler, finansal yapı, çekim takvimi
Prodüksiyon: Çekim, sahneler, kayıt, kamera açıları, hareketler, lensler, ışıklandırma, vinçler, özel efektler
Postprodüksiyon: Kurgu, ses dizaynı, ses efektleri, film müziği, premix, final mix, dijital grafik görüntüleme, görsel efektler, renk düzeltme, baskı
Ödev 1: Bir senaryo okuma
|
|
2) |
Senaryo: Fikir, hikaye, senaryo
Fikir: İlk ödevde verilen senaryo üzerinden fikir, yönlendirici fikir ve "logline" terimlerinin açıklanması
Hikaye: İlk ödevde verilen senaryo üzerinden başlatıcı olay, dönüm noktaları, doruk noktası, çözüm ve sonuç terimlerinin açıklanması
Senaryo: İlk ödevde verilen senaryo üzerinden sinopsis, tretman ve senaryo terimlerinin açıklanması
Ödev 2: Önceden belirlenmiş bir senaryoda karakter analizi |
Ödev 1: Bir senaryo okuma |
3) |
Karakter: Ödev 2'nin eleştirisi, karakterin hikayesi, karakterin gelişimi
Ödev 2'nin eleştirisi: Ödev 2'nin analizi ve soru-cevap
Karakterin hikayesi: Kimin hikayesi? İç ve dış çatışmalar?
Karakterin gelişimi: Sosyal altyapı, psikolojik analiz, kişilik, burç, baskı altında yapılan seçimler
Ödev 3: Önceden belirlenmiş bir hikaye ve karakterle senaryo yazma |
Ödev 2: Önceden belirlenmiş bir senaryoda karakter analizi |
4) |
Senaryo yazımı: Ödev 3'ün eleştirisi, yönlendirici fikir & son, sinopsis
Ödev 3'ün eleştirisi: Öğrencilerin senaryolarının analizi ve soru-cevap
Yönlendirici fikir & son: "logline"ın önemi, yönlendirici fikir ve hikayenin sonu üzerindeki etkisi
Sinopsis: Sinopsisin sınıfta öğrencilerle beraber başlatıcı olay, dönüm noktaları, çatışmalar, doruk noktası, çözüm ve sonuç eklenerek tekrar yazılması
Ödev 4: Tretmanın tekrar yazımı |
Ödev 3: Önceden belirlenmiş bir hikaye ve karakterle senaryo yazma |
5) |
Senaryonun gelişimi: Ödev 4'ün eleştirisi, tretman, karakterin gelişimi
Ödev 4'ün eleştirisi: Öğrencilerin tretmanlarının analizi ve soru-cevap
Tretman: Tretmanın sınıfta öğrencilerle beraber başlatıcı olay, dönüm noktaları, çatışmalar, doruk noktası, çözüm ve sonuç eklenerek tekrar yazılması
Karakterin gelişimi: Karakterin sosyal altyapı, psikolojik analiz, kişilik, burç, baskı altında yaptığı seçimlerin tretmanın tekrar yazımına etkileri
Ödev 5: Senaryonun tekrar yazımı |
Ödev 4: Tretmanın tekrar yazımı |
6) |
Tarz: Ödev 5'in eleştirisi, işitsel görsel tarz, oyunculuk tarzı & rol dağıtımı
Ödev 5'in eleştirisi: Soru-cevap ve öğrencilerin senaryolarının analizi, en iyisinin seçilmesi
İşitsel görsel tarz: Ses ambiyansı, ses kaydı, ses efektleri, müzik, kamera açıları, lensler, hareketler, ışıklandırma, renkler, prodüksiyon tasarımı, set dekorasyonu, kostümler, makyaj, özel efektler, dijital grafikler vb.
Oyunculuk tarzı & rol dağıtımı: Klasik, komedi, drama, grotesk, metot, minimalist, aşırı oyunculuk vb., doğru kişiyi bulmak için seçmeler
Ödev 6: Film ekibinin tanımlanması, görevlerin öğrenciler arasında dağıtılması ve preprodüksiyona başlangıç |
Ödev 5: Senaryonun tekrar yazımı |
7) |
Preprodüksiyon: Ödev 6'nın eleştirisi, "storyboard", çekim takvimi
Ödev 6'nın eleştirisi: Prodüksiyon için gerekli olan her şeyin iyi yapılıp yapılmadığının kontrolü
"Storyboard": "Storyboard" nasıl hazırlanır, sahnenin çekimlere bölünmesi
Çekim takvimi: Çekim takvimi nasıl hazırlanır |
Ödev 6: Film ekibinin tanımlanması, görevlerin öğrenciler arasında dağıtılması ve preprodüksyona başlangıç |
8) |
Çekim: Çekim, çekim, çekim
Çekim: Setin hazırlanması: prodüksiyon tasarımı, dekorasyon, kostümler, makyaj, ışıklandırma, kamera pozisyonu, lensler, hareketler, vinçler, araçlar
Çekim: Oyuncuların hazırlanması: Prova, kostümler, makyaj
Çekim: Bir sonra çekilecek sahne için hazırlık |
|
9) |
Çekim: Çekim, çekim, çekim
Çekim: Setin hazırlanması: prodüksiyon tasarımı, dekorasyon, kostümler, makyaj, ışıklandırma, kamera pozisyonu, lensler, hareketler, vinçler, araçlar
Çekim: Oyuncuların hazırlanması: Prova, kostümler, makyaj
Çekim: Bir sonra çekilecek sahne için hazırlık |
|
10) |
Postprodüksiyon: Kurgu, kurgu, kurgu
Kurgu: İşitsel görsel kurgu
Kurgu: Dijital grafiklerin yaratılması ve kurgulanması
Kurgu: Dramatik yapı |
|
11) |
Postprodüksiyon: Kurgu, kurgu, kurgu
Kurgu: İşitsel görsel kurgu
Kurgu: Dijital grafiklerin yaratılması ve kurgulanması
Kurgu: Dramatik yapı |
|
12) |
Postprodüksiyon: Revizyon, ses tasarımı, final miks & son kopya
Revizyon: Görüntülere son bir bakış
Ses tasarımı: Diyalog, ses efektleri, ambiyans, ses kanalları
Final miks & son kopya: Son adımlar
|
|
13) |
Postprodüksiyon: Revizyon, ses tasarımı, final miks & son kopya
Revizyon: Görüntülere son bir bakış
Ses tasarımı: Diyalog, ses efektleri, ambiyans, ses kanalları
Final miks & son kopya: Son adımlar |
|
14) |
Film gösterimi: Ürünün izlenmesi, ürünün eleştirisi, yönlendirme
Ürünün izlenmesi: Bebeğe dokunmak
Ürünün eleştirisi: Önce özeleştiri
Yönlendirme: Öğrencilerin notlandırılması ve vasıflarına ve davranışlarına göre yönlendirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik (analiz, lineer, cebir, diferansiyel denklemler, istatistik), fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi ile bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahip olmak. |
|
2) |
Karmaşık Biyomedikal mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmak. |
|
3) |
Karmaşık Biyomedikal sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilmek ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama yetkinliği kazanmak. |
|
4) |
Biyomedikal mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanmak, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilmek. |
|
5) |
Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlayabilmek ve uygulayabilmek, veri toplamak ve sonuçları analiz ederek yorumlayabilmek. |
|
6) |
Biyomedikal Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilmek. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanmış olmak, Biyomedikal mühendisliği alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanmış olmak; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanmış olmak. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olmak. |
|
9) |
Biyomedikal mühendisliği etik ilkelerine uygun davranmanın önemi ve mesleki sorumluluk ve etik sorumluluk bilinci ile biyomedikal mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olmak |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmak. |
|
11) |
Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olmak; Biyomedikal mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olmak. |
|