Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Film yapımının aşamaları: Preprodüksiyon, prodüksiyon, postprodüksiyon
Preprodüksiyon: Senaryoyu geliştirme, film ekibini seçme, prodüksiyon dizaynı, oyunculuk tarzı, kurgu yapısı, oyuncu seçme, kontratlar, halkla ilişkiler, finansal yapı, çekim takvimi
Prodüksiyon: Çekim, sahneler, kayıt, kamera açıları, hareketler, lensler, ışıklandırma, vinçler, özel efektler
Postprodüksiyon: Kurgu, ses dizaynı, ses efektleri, film müziği, premix, final mix, dijital grafik görüntüleme, görsel efektler, renk düzeltme, baskı
Ödev 1: Bir senaryo okuma
|
|
2) |
Senaryo: Fikir, hikaye, senaryo
Fikir: İlk ödevde verilen senaryo üzerinden fikir, yönlendirici fikir ve "logline" terimlerinin açıklanması
Hikaye: İlk ödevde verilen senaryo üzerinden başlatıcı olay, dönüm noktaları, doruk noktası, çözüm ve sonuç terimlerinin açıklanması
Senaryo: İlk ödevde verilen senaryo üzerinden sinopsis, tretman ve senaryo terimlerinin açıklanması
Ödev 2: Önceden belirlenmiş bir senaryoda karakter analizi |
Ödev 1: Bir senaryo okuma |
3) |
Karakter: Ödev 2'nin eleştirisi, karakterin hikayesi, karakterin gelişimi
Ödev 2'nin eleştirisi: Ödev 2'nin analizi ve soru-cevap
Karakterin hikayesi: Kimin hikayesi? İç ve dış çatışmalar?
Karakterin gelişimi: Sosyal altyapı, psikolojik analiz, kişilik, burç, baskı altında yapılan seçimler
Ödev 3: Önceden belirlenmiş bir hikaye ve karakterle senaryo yazma |
Ödev 2: Önceden belirlenmiş bir senaryoda karakter analizi |
4) |
Senaryo yazımı: Ödev 3'ün eleştirisi, yönlendirici fikir & son, sinopsis
Ödev 3'ün eleştirisi: Öğrencilerin senaryolarının analizi ve soru-cevap
Yönlendirici fikir & son: "logline"ın önemi, yönlendirici fikir ve hikayenin sonu üzerindeki etkisi
Sinopsis: Sinopsisin sınıfta öğrencilerle beraber başlatıcı olay, dönüm noktaları, çatışmalar, doruk noktası, çözüm ve sonuç eklenerek tekrar yazılması
Ödev 4: Tretmanın tekrar yazımı |
Ödev 3: Önceden belirlenmiş bir hikaye ve karakterle senaryo yazma |
5) |
Senaryonun gelişimi: Ödev 4'ün eleştirisi, tretman, karakterin gelişimi
Ödev 4'ün eleştirisi: Öğrencilerin tretmanlarının analizi ve soru-cevap
Tretman: Tretmanın sınıfta öğrencilerle beraber başlatıcı olay, dönüm noktaları, çatışmalar, doruk noktası, çözüm ve sonuç eklenerek tekrar yazılması
Karakterin gelişimi: Karakterin sosyal altyapı, psikolojik analiz, kişilik, burç, baskı altında yaptığı seçimlerin tretmanın tekrar yazımına etkileri
Ödev 5: Senaryonun tekrar yazımı |
Ödev 4: Tretmanın tekrar yazımı |
6) |
Tarz: Ödev 5'in eleştirisi, işitsel görsel tarz, oyunculuk tarzı & rol dağıtımı
Ödev 5'in eleştirisi: Soru-cevap ve öğrencilerin senaryolarının analizi, en iyisinin seçilmesi
İşitsel görsel tarz: Ses ambiyansı, ses kaydı, ses efektleri, müzik, kamera açıları, lensler, hareketler, ışıklandırma, renkler, prodüksiyon tasarımı, set dekorasyonu, kostümler, makyaj, özel efektler, dijital grafikler vb.
Oyunculuk tarzı & rol dağıtımı: Klasik, komedi, drama, grotesk, metot, minimalist, aşırı oyunculuk vb., doğru kişiyi bulmak için seçmeler
Ödev 6: Film ekibinin tanımlanması, görevlerin öğrenciler arasında dağıtılması ve preprodüksiyona başlangıç |
Ödev 5: Senaryonun tekrar yazımı |
7) |
Preprodüksiyon: Ödev 6'nın eleştirisi, "storyboard", çekim takvimi
Ödev 6'nın eleştirisi: Prodüksiyon için gerekli olan her şeyin iyi yapılıp yapılmadığının kontrolü
"Storyboard": "Storyboard" nasıl hazırlanır, sahnenin çekimlere bölünmesi
Çekim takvimi: Çekim takvimi nasıl hazırlanır |
Ödev 6: Film ekibinin tanımlanması, görevlerin öğrenciler arasında dağıtılması ve preprodüksyona başlangıç |
8) |
Çekim: Çekim, çekim, çekim
Çekim: Setin hazırlanması: prodüksiyon tasarımı, dekorasyon, kostümler, makyaj, ışıklandırma, kamera pozisyonu, lensler, hareketler, vinçler, araçlar
Çekim: Oyuncuların hazırlanması: Prova, kostümler, makyaj
Çekim: Bir sonra çekilecek sahne için hazırlık |
|
9) |
Çekim: Çekim, çekim, çekim
Çekim: Setin hazırlanması: prodüksiyon tasarımı, dekorasyon, kostümler, makyaj, ışıklandırma, kamera pozisyonu, lensler, hareketler, vinçler, araçlar
Çekim: Oyuncuların hazırlanması: Prova, kostümler, makyaj
Çekim: Bir sonra çekilecek sahne için hazırlık |
|
10) |
Postprodüksiyon: Kurgu, kurgu, kurgu
Kurgu: İşitsel görsel kurgu
Kurgu: Dijital grafiklerin yaratılması ve kurgulanması
Kurgu: Dramatik yapı |
|
11) |
Postprodüksiyon: Kurgu, kurgu, kurgu
Kurgu: İşitsel görsel kurgu
Kurgu: Dijital grafiklerin yaratılması ve kurgulanması
Kurgu: Dramatik yapı |
|
12) |
Postprodüksiyon: Revizyon, ses tasarımı, final miks & son kopya
Revizyon: Görüntülere son bir bakış
Ses tasarımı: Diyalog, ses efektleri, ambiyans, ses kanalları
Final miks & son kopya: Son adımlar
|
|
13) |
Postprodüksiyon: Revizyon, ses tasarımı, final miks & son kopya
Revizyon: Görüntülere son bir bakış
Ses tasarımı: Diyalog, ses efektleri, ambiyans, ses kanalları
Final miks & son kopya: Son adımlar |
|
14) |
Film gösterimi: Ürünün izlenmesi, ürünün eleştirisi, yönlendirme
Ürünün izlenmesi: Bebeğe dokunmak
Ürünün eleştirisi: Önce özeleştiri
Yönlendirme: Öğrencilerin notlandırılması ve vasıflarına ve davranışlarına göre yönlendirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|