NMD3114 Media EconomicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİL VE KONUŞMA TERAPİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3114 Medya Ekonomisi Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste ekonomi biliminin temel kavramları tanıtılacak ve bunların medya sektöründeki uygulamaları üzerinde durulacaktır. Medya alanında yürütülen üretim, dağıtım ve tüketim süreçlerine dair incelemelerin yapılacağı bu ders, medyadaki üretim ilişkilerine özel olarak eğilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi tamamlayan öğrenciler, medya ekonomisi kavramını kavrayacak ve medya sektöründeki üretim, dağıtım ve tüketim ilişkilerine yön veren ana dinamikleri kavrayacaklardır.

Dersin İçeriği

Bu derste ekonomi biliminin temel kavramları tanıtılacak ve bunların medya sektöründeki uygulamaları üzerinde durulacaktır. Medya alanında yürütülen üretim, dağıtım ve tüketim süreçlerine dair incelemelerin yapılacağı bu ders, medyadaki üretim ilişkilerine özel olarak eğilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Eleştirel medya kuramları
1) Giriş ve Dersin Tanıtımı
2) Temel Meseleyi Tanıtmak
3) Temel Meseleyi Tanıtmak (devam)
4) Temel Meseleyle ilgili Devam Eden Tartışma
5) Temel Meseleyle ilgili Eleştirel Bakış Açıları
6) Eleştirel medya kuramları
7) 1. Altbaşlığın Tanıtımı
8) 1. Altbaşlığın Tanıtımı (devam)
9) 1. Altbaşlıkla İlgili İleri Tartışmalar
10) 1. Altbaşlıkla İlgili Eleştirel Bakış Açıları
11) 1. Altbaşlıkla İlgili Eleştirel Bakış Açıları
12) 2. Altbaşlığın Tanıtımı
13) 2. Altbaşlıkla İlgili İleri Tartışmalar
14) 2. Altbaşlıkla İlgili İleri Tartışmalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: To be made available by instructor...
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 15
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Proje 1 20 20
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak.
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.