NMD3202 Media CriticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3202 Medya Eleştirisi Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu ders yaşamımızı çevreleyen medyaya içkin olan önyargılar ve ideolojiler hakkında bilinci artırmayı amaçlamaktadır. Ders belirli bir politik bakış açısını desteklemez; diğer yandan, katılımcıların kitle iletişim araçlarından gelen mesajları eleştirel olarak değerlendirmelerini ve böylece daha bilinçli vatandaşlar olmalarını amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- medya platformlarındaki haberleri analiz etme yetisini kazanacaktır,
- haberdeki kelime seçiminden başlıklara, fotoğraflardan cümle yapıların tüm bileşenleri değerlendirme becerisi kazanacaktır,
- medyanın sosyal inşa becerisini eleştirel bir bakışla değerlendirebilecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders gazetecilik ve haber medyası üzerine eleştirel düşünce geliştirir. Ders kapsamında kolonyalizm, postkolonyalizm, ideoloji, toplumsal cinsiyet, görme biçimleri ve daha pek çok teorinin ışığında öğrencilerin medyayı eleştirel bir gözle ele almalarına yardımcı olacak konular incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Medya eleştirisine yaklaşım: Güdüler, materyaller ve yöntemler üzerine düşünceler
3) Rızanın İmalatı: İfadelerimiz ve basınımız ne kadar özgür?
4) Eleştirel haber tüketicileri olmak
5) Görme biçimi
6) Tartışma: Black Mirror
7) İdeoloji analizi olarak söylem analizi
8) Vize
9) Toplumsal cinsiyet, ırk ve medya temsili
10) Post-kolonyal eleştiri: Post-kolonyal teori
11) Douglas Kellner: McLuhan ve Baudrillard'da Modernite ve Postmodernite Üzerine Düşünceler
12) Görsel medya eleştirisine yaklaşımlar ve TV yayınlarındaki karşılıkları
13) Medya taraflılığına 2 örnek
14) Final öncesi dönem değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Gender, Race, and Class in Media : A Critical Reader / editors, Gail Dines, Wheelock College, Jean M. Humez, University of Massachusetts, Boston.
2) Stokes, Jane (2003) How to do Media and Cultural Studies. London: Sage.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2