Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Özdeşleşme teroileri, genel giriş |
|
2) |
Özdeşleşme kavramını filmler üzerinden tartışmak |
Aşağıdaki filmleri izlemek
- Play it again, Sam
- Being John Malkovich
- Hayallerim Aşkım ve Sen |
3) |
Özdeşleşme kavramı ve Aristotle, katharsis kavramına giriş |
|
4) |
Temsil ve Özdeşleşme kavramlarını Melodram janrı üzerinden tarışmak |
|
5) |
Özdeşleşme süreci ve melodram konusuna devam etmek. Dougles Sirk'in Imıtaton of Life filmi üzerinden analizler yapmak |
|
6) |
Lacan'ın ayna evresi kuramı üzerinde Metz'i keşfetmek |
Metz ve Lacan üzerine okumalar |
7) |
Bir film üzerinden özdeşleşme kavramını etraflıca tartışmak |
|
8) |
Alienation and Brechtian aesthetics |
|
9) |
Brecht'in Godard'a etkileri |
Film İzleme: Godard'dan Le Mepris |
10) |
Sinemada Brecht'in etkileri |
Lars von Trier'in Dogville filmini izlemek |
11) |
Sinemada erkek bakışı ve özdeşleşme, Laura Mulvey okumaları |
Hitchcock'tan Karşı pencere filminin izlenmesi |
12) |
Özdeşleşme ve kuir sinema |
Almadovar'dan Annem Hakkında Herşey'in izlenmesi |
13) |
Hibrid kimlikler, özdeşleşme ve aksanlı sinema |
|
14) |
Filmler üzerinden genel tartışma ve analizler |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |