Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Özdeşleşme teroileri, genel giriş |
|
2) |
Özdeşleşme kavramını filmler üzerinden tartışmak |
Aşağıdaki filmleri izlemek
- Play it again, Sam
- Being John Malkovich
- Hayallerim Aşkım ve Sen |
3) |
Özdeşleşme kavramı ve Aristotle, katharsis kavramına giriş |
|
4) |
Temsil ve Özdeşleşme kavramlarını Melodram janrı üzerinden tarışmak |
|
5) |
Özdeşleşme süreci ve melodram konusuna devam etmek. Dougles Sirk'in Imıtaton of Life filmi üzerinden analizler yapmak |
|
6) |
Lacan'ın ayna evresi kuramı üzerinde Metz'i keşfetmek |
Metz ve Lacan üzerine okumalar |
7) |
Bir film üzerinden özdeşleşme kavramını etraflıca tartışmak |
|
8) |
Alienation and Brechtian aesthetics |
|
9) |
Brecht'in Godard'a etkileri |
Film İzleme: Godard'dan Le Mepris |
10) |
Sinemada Brecht'in etkileri |
Lars von Trier'in Dogville filmini izlemek |
11) |
Sinemada erkek bakışı ve özdeşleşme, Laura Mulvey okumaları |
Hitchcock'tan Karşı pencere filminin izlenmesi |
12) |
Özdeşleşme ve kuir sinema |
Almadovar'dan Annem Hakkında Herşey'in izlenmesi |
13) |
Hibrid kimlikler, özdeşleşme ve aksanlı sinema |
|
14) |
Filmler üzerinden genel tartışma ve analizler |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|