FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5965 | Sosyal Psikoloji | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HAKAN ASLAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. TUĞRUL ÖZKARACALAR Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR Dr. Öğr. Üyesi DORUK UYSAL İRAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu araştırmanın amacı öğrencilere sosyal psikolojinin temel kavramları ve uygulamaları hakkında genel bilgi vermektir. Bu derste sosyal psikolojinin temel kuramları ve araştırmaları ele alınacaktır. Sosyal psikoloji bilgisi hem kendinizi hem de çevrenizdeki sosyal dünyayı daha iyi anlayabilmenizve yorumlayabilmeniz için gereklidir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; "1. Psikolojinin teorik (örneğin bilişsel, sosyal psikoloji) ve uygulamalı alanlarını (örneğin sağlık psikolojisi) tanımak. " "2. Duyu ve algıyı tanımlamak, ve bu iki kavramı günlük kullanımda birbirinden ayırmak. " "3. Psikolojinin temel teorileri ve yaklaşımları hakkında bilgi edinmek(örneğin davranışsal, bilişsel). " "4. Öğrenme teorileri ve koşullanmanın temel prensipleri hakkında bilgi edinmek. " "5. Sosya psikolojideki temel kavramları öğrenmek. " "6. Bellek ve bellekle ilgili farklı yaklaşımlar hakkında bilgi edinmek. " "7. Motivasyonu tanımlamak ve motivasyon ile duygu hakkındaki temel yaklaşımları öğrenmek. " "8. Zeka ile ilgili farklı yaklaşımları öğrenmek. " "9. Kişilik ve bazı kişilik teorileri hakkında bilgi edinmek. " "10. Stres ve başa çıkmayı tartışmak ve bunların sağlıkla ilişkileri hakkında bilgi edinmek. " |
Bu araştırmanın amacı öğrencilere sosyal psikolojinin temel kavramları ve uygulamaları hakkında genel bilgi vermektir. Bu derste sosyal psikolojinin temel kuramları ve araştırmaları ele alınacaktır. Sosyal psikoloji bilgisi hem kendinizi hem de çevrenizdeki sosyal dünyayı daha iyi anlayabilmenizve yorumlayabilmeniz için gereklidir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı-Konuların ve ders içeriğinin paylaşılması | |
2) | Sosyal Psikoloji Kuramları ve Yöntemler | |
3) | İnsanlara ilişkin algılar: İzlenimler nasıl oluşur? | |
4) | Sosyal Biliş:Sosyal Dünyayı Anlamlandırma | |
5) | Tutumlar ve Tutum Değiştirme | |
6) | altı sigma, kıyaslama, temel yetenek | |
7) | Önyargı | |
8) | Sosyal Etki | |
9) | Kişisel Yaklaşımlar | |
10) | Gruplarda Davranıs | |
11) | Toplumsal Cinsiyet | |
12) | Yardım Etme Davranışı | |
13) | Saldırganlık | |
14) | Genel Değerlendirme | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | sosyal psikoloji Yazar: Aronson, Wilson Yayınevi : Kaknüs Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | "Sosyal Psikoloji David O. Sears Letitia Anne Peplau Shelley E. Taylor İmge Kitabevi Yayınları" |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 12 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 117 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 201 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |