Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Projenin gerekçelerini belirten, araştırma sorularını içeren, veri toplama planı ve veri inceleme tekniklerini kapsayan bir taslaktan oluşan proje teklifi |
Kaynak Taraması |
2) |
İkna edici bir formatta ilgili tüm kaynakları özetleyen literatür taraması |
|
3) |
İkna edici bir formatta ilgili tüm kaynakları özetleyen literatür taraması
|
|
4) |
İkna edici bir formatta ilgili tüm kaynakları özetleyen literatür taraması
|
|
5) |
Araştırma Yönteminin Belirlenmesi |
|
6) |
Veri toplanması |
|
7) |
Veri Toplanması |
|
8) |
Veri analizi |
|
9) |
Verilerin Analizi ve Yorumlanması |
|
10) |
Verilerin Yorumlanması ve ilgili literatür ile inceleme |
|
11) |
Proje raporunun yazılıp düzenlenmesi |
|
12) |
Proje raporunun yazılıp düzenlenmesi |
|
13) |
Proje raporuna, uygun formatta, son şeklinin verilmesi |
|
14) |
Proje raporunun teslim edilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Eğitim Yönetiminde değerlendirme, kalite güvencesi ve hesap verebilirlik sistemleri konusundaki teorileri değerlendirip uygulayabileceklerdir. |
4 |
2) |
Eğitim yönetimi teorileri, eğitim liderliği, eğitim finansmanı, eğitim hukuku, planlaması ve tarihi konularında farkındalık sahibi olarak, konular üzerinde tartışabileceklerdir. |
4 |
3) |
Kariyer planlama ve üniversite kataloğu analizleri için rapor yazma, problem çözme projeleri ve simulasyon çalışmaları, metotları ve teknikleri gibi öğrenme aktivitelerini entegre edebileceklerdir. |
5 |
4) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından eğitim yönetimi ve liderliğine yönelik yeni bilgileri, araçları ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlayarak, okul yaşantılarında kullanabileceklerdir. |
5 |
5) |
Okulun en temel bileşenleri olan öğrenci, öğretmen, okul yöneticisi, personel, mezun ve velilerin rolleri, işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkilerini anlayabilecek ve bunları deneyimlerine yansıtabileceklerdir. |
4 |
6) |
Okullarda yenilikçi girişimleri gerçekleştirebileceklerdir. |
4 |
7) |
Öğrencilerle ilgili gelişim teorilerini anlayıp, üzerinde fikirler geliştirebileceklerdir. |
4 |
8) |
Halihazırdaki eğitim politikalarını geleceğin okulları üzerindeki olası etkileri bağlamında değerlendirebileceklerdir. |
5 |
9) |
Eğitim yönetimi ve ekonomisindeki temel teori ve kavramları bilmek ve bunları eğitim sistemlerinin analizi ve gelişimi için kullanabileceklerdir. |
5 |
10) |
Alanın profesyonel anlamda etik prensiplerini anlayarak, okulllarda etik uygulamaları üzerine tartışabileceklerdir. |
5 |
11) |
Eğitim yönetimi alanındaki araştırmaları eleştirel olarak inceleyerek, alandaki uzmanlıklarını eğitimin ulusal ve uluslararası platformdaki gelişimi için kullanabileceklerdir. |
4 |
12) |
Eğitim yönetimi ve liderliği alanındaki yeni uygulama ve politikaları yerleştirebilmek için eylem araştırmaları planlayarak, uygulama yapabilecek ve elde edilen veri analizi sonuçlarını toplumla paylaşabilecektir. |
4 |