Araştırma Yöntemlerine Giriş ve Bilimsel Araştırma, Araştırma Süreci, Araştırma Tasarımı, Değişkenlerin Ölçümü ve Veri Toplama Yöntemleri, Literatür Tarama Yoluyla Teorik Çerçeve ve Hipotez Oluşturma, Ölçek oluşturma, Veri toplama, Veri toplama, Veri analizi, Veri analizi, Bilimsel Yazım Kuralları - Rapor Bölümleri, Bilimsel Yazım Kuralları - Referans Verme, Bilimsel Yazım Kuralları - Bulguların Gösterimi, Bulguların ve tartışma bölümlerinin yazımı, Bilimsel Makale Yazımı, Bilimsel Makale Yazımı, Araştırma Sonuçlarının Paylaşımı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Eğitim Yönetiminde değerlendirme, kalite güvencesi ve hesap verebilirlik sistemleri konusundaki teorileri değerlendirip uygulayabileceklerdir. |
4 |
2) |
Eğitim yönetimi teorileri, eğitim liderliği, eğitim finansmanı, eğitim hukuku, planlaması ve tarihi konularında farkındalık sahibi olarak, konular üzerinde tartışabileceklerdir. |
4 |
3) |
Kariyer planlama ve üniversite kataloğu analizleri için rapor yazma, problem çözme projeleri ve simulasyon çalışmaları, metotları ve teknikleri gibi öğrenme aktivitelerini entegre edebileceklerdir. |
4 |
4) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından eğitim yönetimi ve liderliğine yönelik yeni bilgileri, araçları ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlayarak, okul yaşantılarında kullanabileceklerdir. |
5 |
5) |
Okulun en temel bileşenleri olan öğrenci, öğretmen, okul yöneticisi, personel, mezun ve velilerin rolleri, işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkilerini anlayabilecek ve bunları deneyimlerine yansıtabileceklerdir. |
4 |
6) |
Okullarda yenilikçi girişimleri gerçekleştirebileceklerdir. |
5 |
7) |
Öğrencilerle ilgili gelişim teorilerini anlayıp, üzerinde fikirler geliştirebileceklerdir. |
5 |
8) |
Halihazırdaki eğitim politikalarını geleceğin okulları üzerindeki olası etkileri bağlamında değerlendirebileceklerdir. |
4 |
9) |
Eğitim yönetimi ve ekonomisindeki temel teori ve kavramları bilmek ve bunları eğitim sistemlerinin analizi ve gelişimi için kullanabileceklerdir. |
5 |
10) |
Alanın profesyonel anlamda etik prensiplerini anlayarak, okulllarda etik uygulamaları üzerine tartışabileceklerdir. |
4 |
11) |
Eğitim yönetimi alanındaki araştırmaları eleştirel olarak inceleyerek, alandaki uzmanlıklarını eğitimin ulusal ve uluslararası platformdaki gelişimi için kullanabileceklerdir. |
4 |
12) |
Eğitim yönetimi ve liderliği alanındaki yeni uygulama ve politikaları yerleştirebilmek için eylem araştırmaları planlayarak, uygulama yapabilecek ve elde edilen veri analizi sonuçlarını toplumla paylaşabilecektir. |
5 |