EAP5187 SeminerBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EĞİTİM YÖNETİMİ VE PLANLAMASI (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EĞİTİM YÖNETİMİ VE PLANLAMASI (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EAP5187 Seminer Güz 0 0 0 10

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Ön Koşullar: EAP5188-1 - Yüksek Lisans Tezi
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATAKAN ATA
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK ÇAĞLA GARİPAĞAOĞLU
Doç. Dr. SİNEM VATANARTIRAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilerin, bilimsel araştırma yöntemini alanda uygulamalarını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Araştırma sorusu ve teorik çerçeve kurar
- Bilimsel araştırma adımlarını uygular
- Değişkenleri ölçmek için uygun ölçekler geliştirir
- Veri analizi yapar
- Bilimsel makale yazma becerisini kazanır

Dersin İçeriği

Araştırma Yöntemlerine Giriş ve Bilimsel Araştırma, Araştırma Süreci, Araştırma Tasarımı, Değişkenlerin Ölçümü ve Veri Toplama Yöntemleri, Literatür Tarama Yoluyla Teorik Çerçeve ve Hipotez Oluşturma, Ölçek oluşturma, Veri toplama, Veri toplama, Veri analizi, Veri analizi, Bilimsel Yazım Kuralları - Rapor Bölümleri, Bilimsel Yazım Kuralları - Referans Verme, Bilimsel Yazım Kuralları - Bulguların Gösterimi, Bulguların ve tartışma bölümlerinin yazımı, Bilimsel Makale Yazımı, Bilimsel Makale Yazımı, Araştırma Sonuçlarının Paylaşımı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırma metodları
2) Araştırma Süreci
3) Araştırma Tasarımı
4) Araştırma problemi
5) Değişkenlerin Ölçümü ve Veri Toplama Yöntemleri
6) Null & Alternative hypothesis Directional & Nondirectional
7) Ölçme: Geçerlik ve güvenirlik y
8) Birinci ve ikinci dereceden veri toplamam metodları
9) Veri toplama metodları: Görüşme, gözlem, anket dizaynı
10) Veri analizi
11) Raporlama ve sunum
12) Raprolama ve sunum
13) Sunum
14) Sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Zigmund, William G. ; Business Research Methods ;The Dryden Press, 1997
Malhotra Naresh K. ; Basic Marketing Research; Applications to Contemporary Issues; Prentice Hall 2002
Diğer Kaynaklar:
Sekaran, Uma; Research Methods for Business: A Skill Building Approach; John Wiley & Sons, Inc. 1992 Canada.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ödev 2 % 30
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 1 10 10
Ödevler 2 8 16
Toplam İş Yükü 162

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eğitim Yönetiminde değerlendirme, kalite güvencesi ve hesap verebilirlik sistemleri konusundaki teorileri değerlendirip uygulayabileceklerdir. 4
2) Eğitim yönetimi teorileri, eğitim liderliği, eğitim finansmanı, eğitim hukuku, planlaması ve tarihi konularında farkındalık sahibi olarak, konular üzerinde tartışabileceklerdir. 4
3) Kariyer planlama ve üniversite kataloğu analizleri için rapor yazma, problem çözme projeleri ve simulasyon çalışmaları, metotları ve teknikleri gibi öğrenme aktivitelerini entegre edebileceklerdir. 4
4) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından eğitim yönetimi ve liderliğine yönelik yeni bilgileri, araçları ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlayarak, okul yaşantılarında kullanabileceklerdir. 5
5) Okulun en temel bileşenleri olan öğrenci, öğretmen, okul yöneticisi, personel, mezun ve velilerin rolleri, işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkilerini anlayabilecek ve bunları deneyimlerine yansıtabileceklerdir. 4
6) Okullarda yenilikçi girişimleri gerçekleştirebileceklerdir. 5
7) Öğrencilerle ilgili gelişim teorilerini anlayıp, üzerinde fikirler geliştirebileceklerdir. 5
8) Halihazırdaki eğitim politikalarını geleceğin okulları üzerindeki olası etkileri bağlamında değerlendirebileceklerdir. 4
9) Eğitim yönetimi ve ekonomisindeki temel teori ve kavramları bilmek ve bunları eğitim sistemlerinin analizi ve gelişimi için kullanabileceklerdir. 5
10) Alanın profesyonel anlamda etik prensiplerini anlayarak, okulllarda etik uygulamaları üzerine tartışabileceklerdir. 4
11) Eğitim yönetimi alanındaki araştırmaları eleştirel olarak inceleyerek, alandaki uzmanlıklarını eğitimin ulusal ve uluslararası platformdaki gelişimi için kullanabileceklerdir. 4
12) Eğitim yönetimi ve liderliği alanındaki yeni uygulama ve politikaları yerleştirebilmek için eylem araştırmaları planlayarak, uygulama yapabilecek ve elde edilen veri analizi sonuçlarını toplumla paylaşabilecektir. 5