Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hoşgeldin! Dersin tanıtımı ve tanışma
Ders izlencesinin incelenmesi ve öğrencilerin dersin gerekleri ve içeriği hakkında bilgilendirilmesi. |
Course syllabus |
2) |
Temel pazarlama konseptleri: Türk eğitim sistemi ile ilişkilendirilmesi, |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
|
3) |
Çevresel tarama ve pazarlama fırsatları analizi |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
4) |
Pazarlama bilgi sistemleri: piyasa araştırması, pazarlama planlaması |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
5) |
Promosyon kararları: iletişim süreci, eğitimde promosyon stratejileri |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
6) |
Performans ve kontrol: piyasa denetleme |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
7) |
Kalite ve etkinlik; kalite ve mesuliyet; eğitimin iyileştirilmesinde kalite standartları ve sistemler |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
8) |
Müşteri ilişkileri yönetiminde teori ve kavramlar |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
9) |
Eğitim hizmetlerinin pazarlanması |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
10) |
Karar-vermede piyasa araştırmasının rolü |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
11) |
Pazarlama sistemlerinin analizi, müşteri davranışlarının incelenmesi, ve piyasa segmentasyonu ve iç ve dış hedef müşteri seçimi |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
12) |
Konumlandırma |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
13) |
Marka yönetimi |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
14) |
Fiyatlandırma stratejisi |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
Kotler, P. & Keller, K. (2011). Framework for Marketing Management (5th Ed.). Prentice Hall.
Marshall, G. & Johnston, M. (2009). Marketing Management. McGraw-Hill/Irwin. |
Diğer Kaynaklar: |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
Kotler, P. & Keller, K. (2011). Framework for Marketing Management (5th Ed.). Prentice Hall.
Marshall, G. & Johnston, M. (2009). Marketing Management. McGraw-Hill/Irwin. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir. |
|
2) |
Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek. |
|
3) |
Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak. |
|
4) |
Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek. |
|
5) |
Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek. |
|
6) |
Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak. |
|
8) |
Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak. |
|
9) |
İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak. |
|
10) |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak. |
|