EĞİTİM YÖNETİMİ VE PLANLAMASI (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EAP5106 | Eğitim Kurumlarında Stratejik Planlama | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ATAKAN ATA |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Stratejik planlama örgütün genel hedeflerini şekillendiren ve yönlendiren bir araçtır. Etkili bir stratejik planlama ile rekabette avantajı yakalayabilmek ve başarılı olabilmek için örgütsel vizyon, misyon ve hedefler geliştirilir. Bu derste, katılımcıların kurumları için etkin analitik teknik ve modeller kullanarak bir stratejik plan geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Örgütlerinin gelişmesine ve büyümesine yardımcı olacak stratejik planlar geliştirmek 2. Stratejiyi yönlendirecek güçlü yanlar, eksik yanlar, fırsatlar ve tehditleri belirlemek 3. Uzun vadeli rekabet için örgütlerini konumlandıracak stratejiler belirlemek 4. Stratejiyi eyleme çevirmek 5. Stratejik planı uygulamaya koyarken olumlu sonuçları sağlayabilmek için kontrol mekanizmaları geliştirmek |
Strateji, taktik ve hedef tanımları; Darwin ve 'Guclu Olanın Hayatta Kalması'; Stratejik Plan modelleri Örgütün paydaşlarını belirleme (anahtar karar vericiler, iç paydaşlar, dış paydaşlar) Paydaş analizi yapma Çevre Analizi (SWOT, PEST) Misyon oluşturma Vizyon belirleme Stratejik alanları belirleme Stratejileri eyleme dönüştürecek hedefleri ve eylem planını oluşturma Denetleme mekanizmaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, Planlama, Stratejik Planlama Tanımı | |
2) | Stratejik Planlama ve Stratejik Değişim Döngüsü / Paydaş Analizi | |
3) | Stratejik Planlama Süreci, Misyon | |
4) | Stratejik Planlama Süreci, Misyon | |
5) | Çevre Analizi Yapmak (KEFE – SWOT Analizi) | |
6) | Çevre Analizi Yapmak (KEFE – SWOT Analizi) | |
7) | Stratejik Alanları Belirlemek | |
8) | Stratejik Alanları Belirlemek | |
9) | Stratejileri Yönetilebilir Amaçlara Çevirmek | |
10) | Stratejileri Yönetilebilir Amaçlara Çevirmek | |
11) | Geleceğe Yönelik Vizyon Belirlemek | |
12) | Strateji ve Planları Başarı ile Uygulamaya Geçirmek | |
13) | Strateji ve Planları Başarı ile Uygulamaya Geçirmek | |
14) | Strateji ve Planları Yeniden Değerlendirmek | |
15) | Strateji ve Planları Yeniden Değerlendirmek | |
16) | Örnek stratejik planların üzerinde tartışmak |
Ders Notları / Kitaplar: | Bryson, John, M. (2004). Strategic Planning for Public and Nonprofit Organizations, 3rd Ed.: A Guide to Strengthening and Sustaining Organizational Achievement. Jossey-Bass: San Francisco Knight, Jim. (1997). Strategic Planning for School Managers: A Handbook of Approaches to Strategic Planning and Development for Schools and Colleges. Kogan Page: London |
Diğer Kaynaklar: | Öğrenciler tarafından araştırılıp okunan makaleler / articles that would be searched and read by students |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 48 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Projeler | 1 | % 45 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 4 | 4 | 16 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 211 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eğitim Yönetiminde değerlendirme, kalite güvencesi ve hesap verebilirlik sistemleri konusundaki teorileri değerlendirip uygulayabileceklerdir. | 4 |
2) | Eğitim yönetimi teorileri, eğitim liderliği, eğitim finansmanı, eğitim hukuku, planlaması ve tarihi konularında farkındalık sahibi olarak, konular üzerinde tartışabileceklerdir. | 5 |
3) | Kariyer planlama ve üniversite kataloğu analizleri için rapor yazma, problem çözme projeleri ve simulasyon çalışmaları, metotları ve teknikleri gibi öğrenme aktivitelerini entegre edebileceklerdir. | 4 |
4) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından eğitim yönetimi ve liderliğine yönelik yeni bilgileri, araçları ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlayarak, okul yaşantılarında kullanabileceklerdir. | 4 |
5) | Okulun en temel bileşenleri olan öğrenci, öğretmen, okul yöneticisi, personel, mezun ve velilerin rolleri, işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkilerini anlayabilecek ve bunları deneyimlerine yansıtabileceklerdir. | 5 |
6) | Okullarda yenilikçi girişimleri gerçekleştirebileceklerdir. | 4 |
7) | Öğrencilerle ilgili gelişim teorilerini anlayıp, üzerinde fikirler geliştirebileceklerdir. | 3 |
8) | Halihazırdaki eğitim politikalarını geleceğin okulları üzerindeki olası etkileri bağlamında değerlendirebileceklerdir. | 4 |
9) | Eğitim yönetimi ve ekonomisindeki temel teori ve kavramları bilmek ve bunları eğitim sistemlerinin analizi ve gelişimi için kullanabileceklerdir. | 4 |
10) | Alanın profesyonel anlamda etik prensiplerini anlayarak, okulllarda etik uygulamaları üzerine tartışabileceklerdir. | 4 |
11) | Eğitim yönetimi alanındaki araştırmaları eleştirel olarak inceleyerek, alandaki uzmanlıklarını eğitimin ulusal ve uluslararası platformdaki gelişimi için kullanabileceklerdir. | 5 |
12) | Eğitim yönetimi ve liderliği alanındaki yeni uygulama ve politikaları yerleştirebilmek için eylem araştırmaları planlayarak, uygulama yapabilecek ve elde edilen veri analizi sonuçlarını toplumla paylaşabilecektir. | 5 |