EAP5106 Eğitim Kurumlarında Stratejik PlanlamaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EĞİTİM YÖNETİMİ VE PLANLAMASI (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EĞİTİM YÖNETİMİ VE PLANLAMASI (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EAP5106 Eğitim Kurumlarında Stratejik Planlama Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATAKAN ATA
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Stratejik planlama örgütün genel hedeflerini şekillendiren ve yönlendiren bir araçtır. Etkili bir stratejik planlama ile rekabette avantajı yakalayabilmek ve başarılı olabilmek için örgütsel vizyon, misyon ve hedefler geliştirilir. Bu derste, katılımcıların kurumları için etkin analitik teknik ve modeller kullanarak bir stratejik plan geliştirmeleri amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Örgütlerinin gelişmesine ve büyümesine yardımcı olacak stratejik planlar geliştirmek
2. Stratejiyi yönlendirecek güçlü yanlar, eksik yanlar, fırsatlar ve tehditleri belirlemek
3. Uzun vadeli rekabet için örgütlerini konumlandıracak stratejiler belirlemek
4. Stratejiyi eyleme çevirmek
5. Stratejik planı uygulamaya koyarken olumlu sonuçları sağlayabilmek için kontrol mekanizmaları geliştirmek

Dersin İçeriği

Strateji, taktik ve hedef tanımları;
Darwin ve 'Guclu Olanın Hayatta Kalması';
Stratejik Plan modelleri
Örgütün paydaşlarını belirleme (anahtar karar vericiler, iç paydaşlar, dış paydaşlar)
Paydaş analizi yapma
Çevre Analizi (SWOT, PEST)
Misyon oluşturma
Vizyon belirleme
Stratejik alanları belirleme
Stratejileri eyleme dönüştürecek hedefleri ve eylem planını oluşturma
Denetleme mekanizmaları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, Planlama, Stratejik Planlama Tanımı
2) Stratejik Planlama ve Stratejik Değişim Döngüsü / Paydaş Analizi
3) Stratejik Planlama Süreci, Misyon
4) Stratejik Planlama Süreci, Misyon
5) Çevre Analizi Yapmak (KEFE – SWOT Analizi)
6) Çevre Analizi Yapmak (KEFE – SWOT Analizi)
7) Stratejik Alanları Belirlemek
8) Stratejik Alanları Belirlemek
9) Stratejileri Yönetilebilir Amaçlara Çevirmek
10) Stratejileri Yönetilebilir Amaçlara Çevirmek
11) Geleceğe Yönelik Vizyon Belirlemek
12) Strateji ve Planları Başarı ile Uygulamaya Geçirmek
13) Strateji ve Planları Başarı ile Uygulamaya Geçirmek
14) Strateji ve Planları Yeniden Değerlendirmek
15) Strateji ve Planları Yeniden Değerlendirmek
16) Örnek stratejik planların üzerinde tartışmak

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bryson, John, M. (2004). Strategic Planning for Public and Nonprofit Organizations, 3rd Ed.: A Guide to Strengthening and Sustaining Organizational Achievement. Jossey-Bass: San Francisco

Knight, Jim. (1997). Strategic Planning for School Managers: A Handbook of Approaches to Strategic Planning and Development for Schools and Colleges. Kogan Page: London


Diğer Kaynaklar: Öğrenciler tarafından araştırılıp okunan makaleler / articles that would be searched and read by students

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 48 % 10
Ödev 2 % 20
Projeler 1 % 45
Ara Sınavlar 1 % 25
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 4 4 16
Proje 1 15 15
Ödevler 14 6 84
Ara Sınavlar 1 6 6
Toplam İş Yükü 211

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eğitim Yönetiminde değerlendirme, kalite güvencesi ve hesap verebilirlik sistemleri konusundaki teorileri değerlendirip uygulayabileceklerdir. 4
2) Eğitim yönetimi teorileri, eğitim liderliği, eğitim finansmanı, eğitim hukuku, planlaması ve tarihi konularında farkındalık sahibi olarak, konular üzerinde tartışabileceklerdir. 5
3) Kariyer planlama ve üniversite kataloğu analizleri için rapor yazma, problem çözme projeleri ve simulasyon çalışmaları, metotları ve teknikleri gibi öğrenme aktivitelerini entegre edebileceklerdir. 4
4) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından eğitim yönetimi ve liderliğine yönelik yeni bilgileri, araçları ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlayarak, okul yaşantılarında kullanabileceklerdir. 4
5) Okulun en temel bileşenleri olan öğrenci, öğretmen, okul yöneticisi, personel, mezun ve velilerin rolleri, işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkilerini anlayabilecek ve bunları deneyimlerine yansıtabileceklerdir. 5
6) Okullarda yenilikçi girişimleri gerçekleştirebileceklerdir. 4
7) Öğrencilerle ilgili gelişim teorilerini anlayıp, üzerinde fikirler geliştirebileceklerdir. 3
8) Halihazırdaki eğitim politikalarını geleceğin okulları üzerindeki olası etkileri bağlamında değerlendirebileceklerdir. 4
9) Eğitim yönetimi ve ekonomisindeki temel teori ve kavramları bilmek ve bunları eğitim sistemlerinin analizi ve gelişimi için kullanabileceklerdir. 4
10) Alanın profesyonel anlamda etik prensiplerini anlayarak, okulllarda etik uygulamaları üzerine tartışabileceklerdir. 4
11) Eğitim yönetimi alanındaki araştırmaları eleştirel olarak inceleyerek, alandaki uzmanlıklarını eğitimin ulusal ve uluslararası platformdaki gelişimi için kullanabileceklerdir. 5
12) Eğitim yönetimi ve liderliği alanındaki yeni uygulama ve politikaları yerleştirebilmek için eylem araştırmaları planlayarak, uygulama yapabilecek ve elde edilen veri analizi sonuçlarını toplumla paylaşabilecektir. 5