MİMARLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EAP5105 | Dünyadaki Eğitim Sistemleri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SEDA SARAÇ Dr. BETÜL TARHAN ALKAN Dr. Öğr. Üyesi SABİHA DULAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, katılımcıların Türkiye ve Avrupa Birliği ülkelerinin eğitim sistemlerini karşılaştırmalı olarak incelemelerini; Avrupa Birliği ülkelerinin kendi aralarında ve Türk Eğitim Sistemi ile Avrupa birliği ülkelerinin eğitim sistemleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar ile bunların nedenlerini anlamalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Türkiye eğitim sistemini farklı boyutlar açısından değerlendirmek 2. Avrupa Birliği ülkelerinin eğitim sistemlerini farklı boyutlarını açıklamak. 3. Türkiye ve Avrupa Birliği ülkelerinin eğitim sistemlerini karşılaştırarak tartışmak. 4. Türk eğitim sistemine ilişkin öneriler geliştirmek. |
1. Hafta: Ders tanıtımı ve Türk eğitim sistemine giriş 2.Hafta: Türk eğitim sistemi: Amacı, genel yapısı ve sorunları 3.Hafta: Türk eğitim sistemi: Sorunları ve MEB istatistiklerinin incelenmesi 4.Hafta: OECD Ülkeleri İstatistiklerinin karşılaştırılması 5.Hafta: Quiz 1 6. Hafta: Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Finlandiya ve Lüksemburg 7.Hafta: Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Fed. Almanya Cum. ve Fransa 8.Hafta: Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: İngiltere ve İtalya 9.Hafta: Quiz 2 10. Hafta: Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: ABD ve Kanada 11.Hafta: Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Japonya ve Güney Kore 12.Hafta: Vize 13.Hafta: Türkiye ve AB öğretmen yetiştirme süreçleri 14.Hafta: Türkiye ve AB ülkelerinde eğitim finansmanı yöntemleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı ve Türk eğitim sistemine giriş | |
2) | Türk eğitim sistemi: Amacı, genel yapısı ve sorunları | |
3) | Türk eğitim sistemi: Sorunları ve MEB istatistiklerinin incelenmesi | |
4) | OECD Ülkeleri İstatistiklerinin karşılaştırılması | |
5) | Quiz 1 | |
6) | Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Finlandiya ve Lüksemburg | |
7) | Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Fed. Almanya Cum. ve Fransa | |
8) | Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: İngiltere ve İtalya | |
9) | Quiz 2 | |
10) | Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: ABD ve Kanada | |
11) | Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Japonya ve Güney Kore | |
12) | Vize | |
13) | Türkiye ve AB öğretmen yetiştirme süreçleri | |
14) | Türkiye ve AB ülkelerinde eğitim finansmanı yöntemleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Balcı, A. (2007). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Ankara: Pegem A. Erginer, A. (2006). Avrupa Birliği eğitim sistemleri. Ankara: Pegem A. |
Diğer Kaynaklar: | EURYDICE (2009). Education in europe network web site. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/index_en.php EURYBASE (2009). The database on education systems in Europe. http:// earged.meb.gov.tr/urn/tr/pdf/ilkogretim.pdf EURYDICE (2011). National Education System and Policies http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/eurybase_en.php#turkey EURYDICE (2010). Türk Eğitim Sisteminin Örgütlenmesi 2009/2010. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/eurybase_full_reports/TR_TR.pdf EURYDICE (2010). Avrupa'da Eğitim ve Öğretim Sistemlerinin Yapısı: Türkiye. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/structures/041_TR_TR.pdf MEB (2008). MEB Dış İlişkiler Dairesi Belgeleri . http://digm.meb.gov.tr/Belgeler.html MEB (2008). Milli Eğitim İstatistikleri 2006-2007. http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/meb_istatistikleri_orgun_egitim_2006_2007.pdf. MEB (2008). Milli Eğitim İstatistikleri 2007-2008. http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/meb_istatistikleri_orgun_egitim_2007_2008.pdf MEB (2009). Milli Eğitim İstatistikleri 2009-2010. http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/ meb_istatistikleri_orgun_egitim_2009_2010.pdf OECD (2008). Education at a Glance 2008. www.oecd.org/publishing/corrigenda. YÖK (Yükseköğretim Kurulu) (2007). Öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri raporu, Ankara:YÖK. UNESCO (2001). The Turkish Education System and Developments in Education. http://www.ibe.unesco.org/International/ICE/natrap/Turkey.pdf |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 15 |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. | |
2) | Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. | |
3) | Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. | |
4) | Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. | |
5) | Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. | |
6) | İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. | |
7) | Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. | |
8) | Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir | |
9) | Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. | |
10) | Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |