LOJİSTİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS4010 | Eğitimde Yeni Medya ve Medya Okuryazarlığı | Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin yeni medyanın özellikle sosyal medyanın derse entegre edilme sürecinde ihtiyacı olan giriş niteliğinde bilgi ve uygulama becerilerini öğrenmelerini sağlar. Temel odak noktaları yeni medya araçları ve sosyal medya ile birlikte eğitsel oyunlardır. Bu ders öğrencilerin derse sosyal ve yeni medyanın güvenli, bilgili ve yaratıcı bir şekilde entegre edilmesini sağlayacak bilgi ve uygulamaları kapsamaktadır. Bu ders özellikle bazı yeni öğretimsel problemlere en etkili ve uygun çözümler getirmede yararlı olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenci: 1. Değişen medya yapısının gençlerin öğrenme şekillerini etkileme yollarını belirleyebilecektir 2. Teorik bilgilerini okul içi veya okul dışı programlarda öğretim planı ve materyal olarak geliştirmek için uygulayabilecektir 3. Var olan öğretimsel materyalleri yeni medya okuryazarlığı açısından eleştirebilecektir 4. Alana katkı yapabilecek bağımsız araştırma projeleri geliştirmede ders kavramlarını uygulayabilecektir. |
Bu bir uygulama dersi olup öğrencilerin bilgi ve becerilerini dersin öğretim görevlisinin verdiği yada grup olarak kendilerinin bulduğu bir probleme pratik çözümler üretmede kullanmaları gerekmektedir. Ayrıca, öğrenciler medya değişiklikleriyle ilgili genel olarak bilgi sahibi olacaklar, katılımcı kültür bağlamında informal öğrenmenin çeşitlerini araştıracaklar, okulların bu yeni medya teknolojilerinin sunduğu problemlere nasıl tepki vermesi gerektiğini tartışacaklar, ve yeni medya okuryazarlığı ve teknolojilerine değer veren ve eleştirenlerin tartışmalarına ortak olacaklardır. Öğrenmelerini maksimum seviyeye getirmek için öğrenciler gerçek müşterilerle çalışarak ürünler üretebilirler. Dikkat edilmesi gereken bir nokta ise bu ders bazı medyalar için geliştirme teknikleri öğretmez ancak bazı medya geliştirme bu ders için gerekli olabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Orientation | |
2) | Digital Divide | |
3) | Getting Started: The essentials | |
4) | Sound Educational Design Using Social Media | |
5) | Enriching your Practice | |
6) | Mobile Learning | |
7) | Productivity Tools | |
8) | Enriching your Practice | |
9) | Media Literacy | |
10) | Practice | |
11) | Practice | |
12) | Practical and in-class considerations - Presentations | |
13) | Presentations | |
14) | Final revisions and closure |
Ders Notları / Kitaplar: | Poore, M. (2013). Using social media in the classroom: A best practical guide. London: SAGE. |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 20 |
Ödev | 2 | % 40 |
Projeler | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 60 | 60 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Modern Lojistik faaliyetleri bilmek ve bu konularda temel mevzuatı öğrenmek. | |
2) | Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları bilmek ve bu gelişmleri takip edeceği kurum ve kuruluşları öğrenmek. | |
3) | Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme becerisini göstermek. | |
4) | Lojistik ile ilgili alanlarda kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme ve muhasebeleştirme becerisi ile birlikte, sahip olduğu bilgi ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde anlatabilmek. | |
5) | Yeni pazarlama ve satış teknikleri bilgileriyle uluslararası pazarlara açılma kurallarını bilme ve uygulama becerisine sahip olmak. | |
6) | Lojistik alanı ile ilgili konularda iş guvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
7) | Mesleği ile ilgili mevzuatları takip etme ve uygulama yeteneği ile birlikte temel hukuk bilgileri, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
8) | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almak, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip etmek ve kendini sürekli geliştirebilmek. | 2 |
9) | Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilmek. | |
10) | Dış ticaret ve Gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak. | |
11) | Dış Ticaretin Lojistik yönetimiyle iliskilendirilmesi bilgisine sahip olmak. | |
12) | En az bir yabancı dilde temel bilgi almak ve bunu mesleğinde kullanabilmek. | |
13) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |