BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS4010 | Eğitimde Yeni Medya ve Medya Okuryazarlığı | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin yeni medyanın özellikle sosyal medyanın derse entegre edilme sürecinde ihtiyacı olan giriş niteliğinde bilgi ve uygulama becerilerini öğrenmelerini sağlar. Temel odak noktaları yeni medya araçları ve sosyal medya ile birlikte eğitsel oyunlardır. Bu ders öğrencilerin derse sosyal ve yeni medyanın güvenli, bilgili ve yaratıcı bir şekilde entegre edilmesini sağlayacak bilgi ve uygulamaları kapsamaktadır. Bu ders özellikle bazı yeni öğretimsel problemlere en etkili ve uygun çözümler getirmede yararlı olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenci: 1. Değişen medya yapısının gençlerin öğrenme şekillerini etkileme yollarını belirleyebilecektir 2. Teorik bilgilerini okul içi veya okul dışı programlarda öğretim planı ve materyal olarak geliştirmek için uygulayabilecektir 3. Var olan öğretimsel materyalleri yeni medya okuryazarlığı açısından eleştirebilecektir 4. Alana katkı yapabilecek bağımsız araştırma projeleri geliştirmede ders kavramlarını uygulayabilecektir. |
Bu bir uygulama dersi olup öğrencilerin bilgi ve becerilerini dersin öğretim görevlisinin verdiği yada grup olarak kendilerinin bulduğu bir probleme pratik çözümler üretmede kullanmaları gerekmektedir. Ayrıca, öğrenciler medya değişiklikleriyle ilgili genel olarak bilgi sahibi olacaklar, katılımcı kültür bağlamında informal öğrenmenin çeşitlerini araştıracaklar, okulların bu yeni medya teknolojilerinin sunduğu problemlere nasıl tepki vermesi gerektiğini tartışacaklar, ve yeni medya okuryazarlığı ve teknolojilerine değer veren ve eleştirenlerin tartışmalarına ortak olacaklardır. Öğrenmelerini maksimum seviyeye getirmek için öğrenciler gerçek müşterilerle çalışarak ürünler üretebilirler. Dikkat edilmesi gereken bir nokta ise bu ders bazı medyalar için geliştirme teknikleri öğretmez ancak bazı medya geliştirme bu ders için gerekli olabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Orientation | |
2) | Digital Divide | |
3) | Getting Started: The essentials | |
4) | Sound Educational Design Using Social Media | |
5) | Enriching your Practice | |
6) | Mobile Learning | |
7) | Productivity Tools | |
8) | Enriching your Practice | |
9) | Media Literacy | |
10) | Practice | |
11) | Practice | |
12) | Practical and in-class considerations - Presentations | |
13) | Presentations | |
14) | Final revisions and closure |
Ders Notları / Kitaplar: | Poore, M. (2013). Using social media in the classroom: A best practical guide. London: SAGE. |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 20 |
Ödev | 2 | % 40 |
Projeler | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 60 | 60 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematiksel ve fiziksel konularda bilgi sahibi olmak, | |
2) | Ofis ortamında gerekli yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak | |
3) | Yazılım ile ilgili temel kavramları, ilke ve esasları açıklayabilmek ve geliştirmek | |
4) | Bilgisayar alanındaki alet, makine ve araç gereci tanıma ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olarak gerekli durumlarda sistem kurulum ve bakımını yapabilmek | |
5) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, | |
6) | Yazılımda gerekli veritabanı kurulum, bakım, kontrollerini yapabilmek, | |
7) | Masaüstü ve internet programcılığında grafiksel ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olmak, | |
8) | Internet projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olmak | |
9) | Proje geliştirme, ekip çalışması, yazılım ve donanım geliştirme bilgi ve becerisine sahip olmak | |
10) | İşletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak, kurulum, bakım ve onarım yapabilmek |