Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Toplumsal Yapıların Unsuru olarak İnsan |
Derleme ders notları |
2) |
Sosyal Bilimler Tarihinde Toplum Algısı I |
Derleme ders notları |
3) |
Sosyal Bilimler Tarihinde Toplum Algısı II |
Derleme ders notları |
4) |
Toplumsal Olgu Olarak Kültür ve Tezahürleri |
Derleme ders notları |
5) |
Kültür Tarihleri ve Toplumsal Hareketler |
Derleme ders notları |
6) |
Kültürden Medeniyete: Medeniyet Felsefesi I |
Derleme ders notları |
7) |
Kültürden Medeniyete: Medeniyet Felsefesi II |
Derleme ders notları |
8) |
Vize |
|
9) |
İnsanlık Tarihinde Medeniyetlerin Ortaya Çıkışı ve Eskiçağ Medeniyetleri |
Derleme ders notları |
10) |
Eskiçağ Medeniyetlerinde Çatışma ve Uzlaşma |
Derleme ders notları |
11) |
Yeniçağ Medeniyetleri: İslam |
Derleme ders notları |
12) |
Yeniçağ Medeniyetleri: Batı |
Derleme ders notları |
13) |
Küresel Çağ ve Günümüzde Medeniyetler |
Derleme ders notları |
14) |
Medeniyetler Arası İlişki: Çatışma ve İttifak Tezleri |
Derleme ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: |
Derste dağıtılacak.
May be distributed in class. |
Diğer Kaynaklar: |
Recep Şentürk, Açık Medeniyet & Çok Medeniyetli Dünya ve Topluma Doğru, İstanbul: Timaş Yayınları, 2010.
Niall Ferguson, Civilization: The West and the Rest, London: Penguin Boooks, 2011;
Roger Osborne, Civilization: A New History of the Western World, New York: Pegasus Book, 2006.
Recep Şentürk, Açık Medeniyet & Çok Medeniyetli Dünya ve Topluma Doğru, İstanbul: Timaş Yayınları, 2010.
Niall Ferguson, Civilization: The West and the Rest, London: Penguin Boooks, 2011;
Roger Osborne, Civilization: A New History of the Western World, New York: Pegasus Book, 2006.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
|
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
|
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
|
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
|
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
|
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
|
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
|
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
|
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|