Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Toplumsal Yapıların Unsuru olarak İnsan |
Derleme ders notları |
2) |
Sosyal Bilimler Tarihinde Toplum Algısı I |
Derleme ders notları |
3) |
Sosyal Bilimler Tarihinde Toplum Algısı II |
Derleme ders notları |
4) |
Toplumsal Olgu Olarak Kültür ve Tezahürleri |
Derleme ders notları |
5) |
Kültür Tarihleri ve Toplumsal Hareketler |
Derleme ders notları |
6) |
Kültürden Medeniyete: Medeniyet Felsefesi I |
Derleme ders notları |
7) |
Kültürden Medeniyete: Medeniyet Felsefesi II |
Derleme ders notları |
8) |
Vize |
|
9) |
İnsanlık Tarihinde Medeniyetlerin Ortaya Çıkışı ve Eskiçağ Medeniyetleri |
Derleme ders notları |
10) |
Eskiçağ Medeniyetlerinde Çatışma ve Uzlaşma |
Derleme ders notları |
11) |
Yeniçağ Medeniyetleri: İslam |
Derleme ders notları |
12) |
Yeniçağ Medeniyetleri: Batı |
Derleme ders notları |
13) |
Küresel Çağ ve Günümüzde Medeniyetler |
Derleme ders notları |
14) |
Medeniyetler Arası İlişki: Çatışma ve İttifak Tezleri |
Derleme ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: |
Derste dağıtılacak.
May be distributed in class. |
Diğer Kaynaklar: |
Recep Şentürk, Açık Medeniyet & Çok Medeniyetli Dünya ve Topluma Doğru, İstanbul: Timaş Yayınları, 2010.
Niall Ferguson, Civilization: The West and the Rest, London: Penguin Boooks, 2011;
Roger Osborne, Civilization: A New History of the Western World, New York: Pegasus Book, 2006.
Recep Şentürk, Açık Medeniyet & Çok Medeniyetli Dünya ve Topluma Doğru, İstanbul: Timaş Yayınları, 2010.
Niall Ferguson, Civilization: The West and the Rest, London: Penguin Boooks, 2011;
Roger Osborne, Civilization: A New History of the Western World, New York: Pegasus Book, 2006.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
1 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
3 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
3 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
2 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
3 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
3 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
1 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
3 |