SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0609 | Medeniyetler İttifakı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders öğrencinin medeniyet kavramını, olgu ve toplumsal bir gerçeklik olarak anlamasını sağlamak ve bu yönde kendi anlayışı açısından medeniyetlere yorum getirerek medeniyetler ittifakının kavram ve süreç olarak imkânını irdeleyebilmesini amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Öğrenciler eleştirel düşünme yetenekleri geliştirirler. 2.Öğrenciler tarihsel gelişmeleri analiz edip eleştirebilirler. 3.Öğrenciler çeşitli bilgilerin sentezini yapıp düşüncelerini açık ve anlamlı bir şekilde ifade edebilirler. 4.Öğrenciler tarihsel meseleleri anlama ve inceleyebilme yeteneği geliştirirler. 5.Öğrenciler medeniyet kavramının ne anlama geldiğini anlayıp tartışabilirler. |
Bu derste temel olarak tarihte medeniyet olgusu, günümüz küresel dünyası açısından incelenmektedir. Fakat bu incelemede esas amaç, medeniyetler çatışması tezini irdelemektir. Böylece öğrencilerle günümüz dünyasında medeniyetlerin bir ortak zeminde buluşabilecekleri ve böylece medeniyetler ittifakı alternatifinin nasıl geliştirilebileceği araştırılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Toplumsal Yapıların Unsuru olarak İnsan | Derleme ders notları |
2) | Sosyal Bilimler Tarihinde Toplum Algısı I | Derleme ders notları |
3) | Sosyal Bilimler Tarihinde Toplum Algısı II | Derleme ders notları |
4) | Toplumsal Olgu Olarak Kültür ve Tezahürleri | Derleme ders notları |
5) | Kültür Tarihleri ve Toplumsal Hareketler | Derleme ders notları |
6) | Kültürden Medeniyete: Medeniyet Felsefesi I | Derleme ders notları |
7) | Kültürden Medeniyete: Medeniyet Felsefesi II | Derleme ders notları |
8) | Vize | |
9) | İnsanlık Tarihinde Medeniyetlerin Ortaya Çıkışı ve Eskiçağ Medeniyetleri | Derleme ders notları |
10) | Eskiçağ Medeniyetlerinde Çatışma ve Uzlaşma | Derleme ders notları |
11) | Yeniçağ Medeniyetleri: İslam | Derleme ders notları |
12) | Yeniçağ Medeniyetleri: Batı | Derleme ders notları |
13) | Küresel Çağ ve Günümüzde Medeniyetler | Derleme ders notları |
14) | Medeniyetler Arası İlişki: Çatışma ve İttifak Tezleri | Derleme ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste dağıtılacak. May be distributed in class. |
Diğer Kaynaklar: | Recep Şentürk, Açık Medeniyet & Çok Medeniyetli Dünya ve Topluma Doğru, İstanbul: Timaş Yayınları, 2010. Niall Ferguson, Civilization: The West and the Rest, London: Penguin Boooks, 2011; Roger Osborne, Civilization: A New History of the Western World, New York: Pegasus Book, 2006. Recep Şentürk, Açık Medeniyet & Çok Medeniyetli Dünya ve Topluma Doğru, İstanbul: Timaş Yayınları, 2010. Niall Ferguson, Civilization: The West and the Rest, London: Penguin Boooks, 2011; Roger Osborne, Civilization: A New History of the Western World, New York: Pegasus Book, 2006. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |