GEP0608 European Integration and Turkish-European RelationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0608 Avrupa Entegrasyonu ve Türk Avrupa İlişkileri Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SEMİHA ÖZGÜR ÜNAL ERİŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Türkiye ve Avrupa Birliği'nin yanı sıra, Avrupa Birliği üyesi bir devletin ilgili yerel örnek olarak Türkiye ve Almanya arasındaki ilişkilerinin evrimi incelenecektir. Derste ayrıca AB ilişkileri üzerine bir Türk uzman ve / veya hükümet temsilcisi ile bir konuşma / tartışma dahil ederek, Türk tarafı, Türk-Avrupa ilişkileri üzerine fikir sağlanması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1-Türkiye-AB ilişkilerini tarihsel bir yaklaşımla inceleyebilir ve ilişkilerin başlangıcından bugüne dek geçen süreçte anahtar öneme sahip dönem noktalarını saptar.
2-Türkiye-AB ilişkilerine AB genişlemesi kuramlarını (rasyonellik ve yapısalcılık) uygulayabilir ve diğer aday ülkelerle karşılaştırabilir.
3-Türkiye’nin AB’ye katılım sürecinin siyasi, hukuksal ve resmi boyutlarını ve bunlarla ilgili sorunları tanımlayabilir ve analiz edebilir.

Dersin İçeriği

Bu derste, 1945 yılından bu yana Türkiye ve Avrupa arasında Avrupa Topluluğu/Birliği, yanı sıra ilgili ilişkilerin geliştirilmesi üzerinde durulacaktır. Bu, Avrupa içinde ve dışında hem de Avrupa Birliği'nin doğuşu, yapısı ve evrimi ve onun etkisi ve rolü ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Avrupa Fikri; Avrupa Federal Link, 1929-1932 için Aristide Briand projesi Kitap Bölümleri ve makaleler
3) Dünya Savaşı ve 1945 sonrası Avrupa işbirliği, 1945-1949 Kitap Bölümleri ve makaleler
4) Paris antlaşması1951, Savunma 1954’ün Avrupa Topluluğu Kitap Bölümleri ve makaleler
5) Liderler ve Avrupa Entegrasyonu Kitap Bölümleri ve makaleler
6) Avrupa ve Küresel Ekonomi Kitap Bölümleri ve makaleler
7) Avrupa Birliğinde Türk Algıları Kitap Bölümleri ve makaleler
8) Vize
9) Dünya, Soğuk Savaş'ın sonu sonra AB ve Türkiye Kitap Bölümleri ve makaleler
10) Ortak Dış ve Güvenlik Politikası Kitap Bölümleri ve makaleler
11) Türkiye’nin Üyelik Perspektifi Kitap Bölümleri ve makaleler
12) Türkiye’nin Üyelik Perspektifi Kitap Bölümleri ve makaleler
13) Berlin'de AB temsiline ilişkin ilgili yerel bölgelere ziyaret Kitap Bölümleri ve makaleler
14) Alman Federal Parlemaentosuna ve Brüksel’deki Avrupa Birliği Kurumlarına ziyaret Kitap Bölümleri ve makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 2 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır.
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır.
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir.
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir.
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır.
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.