ENERJİ SİSTEMLERİ İŞLETİM VE TEKNOLOJİLERİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ESE5301 | Enerji Üretim Teknolojileri | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CANAN ACAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Geçerli değildir. |
Dersin Amacı: | Bu dersi tamamladıklarında öğrenciler enerji üretim teknolojilerinin temellerini öğrenmiş olacaklardır. Öncelikli olarak yakıt-bazlı konvansiyonel güç santralleri ele alınacak, ancak rüzgar veya güneş enerjisi gibi yenilenebilir kaynaklara da değinilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Konvansiyonel ve yenilenebilir enerji üretim teknolojileri arasındaki farkların anlaşılması 2) Bir güç santralindeki temel süreçlerin öğrenilmesi 3) Yanma süreçlerinin anlaşılması 4) Farklı yakıtların ısıl değerlerinin hesaplanması 5) Bir türbinin güç üretiminin hesaplanması 6) Bir yoğunlaştırıcı içindeki ısı transferi süreçlerinin incelenmesi 7) Bir güç santralinin ısıl veriminin hesaplanmas 8) Rüzgar türbinlerinin çalışma ilkelerinin öğrenilmesi 9) Fotovoltaik güneş pillerinin çalışma ilkelerinin öğrenilmesi |
güç santrallerindeki temel süreçler, yanma teknolojileri, ısıl değer hesaplamaları, türbinlerin matematiksel analizi, güç üretimindeki ısıl süreçler, ısıl verim hesaplamaları, rüzgar türbinlerinin çalışma ilkeleri, fotovoltaik güneş pillerinin çalışma ilkeleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Konvansiyonel ve yenilenebilir enerji kaynaklarının karşılaştırılması | |
2) | Güç santrallerine giriş | |
3) | Bir güç santralindeki yanma süreçleri | |
4) | Bir güç santralindeki yanma süreçleri (devam) | |
5) | Farklı yakıtlar için ısıl değer hesaplamaları | |
6) | Türbinlerdeki güç eldesinin hesaplanması | |
7) | Güç santrallerindeki ısıl süreçler | |
8) | Bir güç santralinin ısıl veriminin hesaplanması | |
9) | Genel tekrar | |
10) | Rüzgar türbinlerinin çalışma prensipleri | |
11) | Rüzgar türbinlerinin çalışma prensipleri (devam) | |
12) | Fotovoltaik güneş pillerinin çalışma prensipleri | |
13) | Fotovoltaik güneş pillerinin çalışma prensipleri (devam) | |
14) | Final sınavına hazırlık | |
15) | Final sınavına hazırlık | |
16) | Final sınavına hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları dersten sorumlu öğretim üyesi tarafından temin edilecektir. Lecture notes will be provided by the lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | “Energy Systems Engineering – Evaluation and Implementation”, Francis M. Vanek & Louis D. Albright, McGraw-Hill, New York (2008) ISBN-10: 0071495932 ISBN-13: 978-0071495936 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 9 | 144 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, temel bilimler ve mühendislikle ilgili diğer temel konularda yeterli seviyede teorik bilgiye sahip olmak ve bu bilgileri enerji sistemleri mühendisliği alanında kullanabilmek. | 3 |
2) | Enerji sistemleri mühendisliği ile ilgili problemleri, olabilecek en gelişmiş ve güncel yöntem, teknik ve ekipmanları kullanarak tanımlayabilmek, formüle edebilmek ve çözebilmek. | 4 |
3) | Tasarım gerçekleştirebilme, benzetişim ve deney kurabilme, veri toplayabilme, verileri analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme yetisine sahip olmak. | 2 |
4) | Bilgiye ulaşabilme, araştırma yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme yetisine sahip olmak. | 3 |
5) | Yaşam boyu öğrenmeye eğilim ve yatkınlık gösterme ve bu hususta yetkinlik sahibi olmak. | 3 |
6) | Kendisi, meslektaşları ve işverenleri için sorumluluk alabilme ve pratikte karşılaşılabilen öngörülemeyen karmaşık problemleri tek başına veya bir grup içerisinde çözebilme yetisine sahip olmak. | 3 |
7) | Profesyonel ve etik sorumluluk konusunda bir anlayış geliştirmek. | 1 |
8) | Mühendislik matematiği ve mühendislik bilimleri temellerini enerji dönüşümü alanına uygulayabilme yetisi geliştirmek. | 5 |
9) | Sürdürülebilir mühendislik çözümlerinin uygulanması konusundaki zorunluluklar hakkında anlayış geliştirmek. | 2 |
10) | Ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sıhhi ve güvenlikle ilgili etmenleri, üretilebilirliği ve sürdürülebilirliği göz önüne alarak arzu edilen niteliklere sahip bir sistem, parça veya süreç tasarımı gerçekleştirebilme yetisine sahip olmak. | 2 |
11) | Bir tez veya proje çalışmasının her türlü (literatür tarama, yöntem geliştirme ve uygulama, sonuçları sınıflandırma ve yorumlama, vb.) aşamasını gerçekleştirebilme |