İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0424 | Yunanca II | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders, dört temel dil becerisi olan konuşma, dinleme, okuma ve yazma öğrenimine önem vermeye devam etmektedir. İletişim becerilerini geliştirmeye, dil yapısı ve dil bilgisini algılamaya ve modern Yunan toplumu ve kültürünü kavramaya yönelik konuları içermektedir. Çeşitli kaynaklar kullanılarak öğrencilere konuşma ve yazma konusunda kendilerini ifade etme olanağı verilmekte ve farklı türlerde yazılı ve sözlü ifadeleri dinleme, okuma ve bu ifadelere cevap vermenin yanısıra modern Yunanca’yı anlama yeteneği kazandırılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dinleme: Kendisi ve çevresi ile igili alışıla gelen kelime ve terimleri algılıyabilecek. Okuma: Kısa ve basıt metinleri anlayabilecek; farklı tür metinleri (mönü, tarife, reklamlar, vs.) okuyup genel anlamını tahmin edebilecek. Karşılıklı konuşma: Belirli konular ve aktiviteler ile ilgili basit cümlelerle konuşabilecek ve gerek bilgi aktarabilecek. Sözlü anlatım: Belirli konularda ve çevresiyle ilgili tanımı sağlayabilecek. Yazma: Belirli konularda kısa, basit kompozisyonlar yazabilecek. |
Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi, Ara ya da Temel Gereksinim olan A1 seviyesine getirmektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | *İ halinin genel kullanım tablosu, geçişli eylemlere geçiş… *Yalın hal ve belirtme halleri arasındaki farklar; sıfat tamlamalarının bu farklara göre kullanımı… *Yaşını sorma ve söyleme | Arvanitakis Ünite 9 |
2) | *B 1 grubu fiillerin detaylı kullanımı *A 2 grubu düzensiz fiiller *G 1 grubu fiillere örnekler | Arvanitakis Ünite 10 |
3) | *Saatler, zaman ifadelerinin kullanımı *Haftanın günleri *B 2 fiilleri *G 2 fiilleri | Arvanitakis Ünite 11 |
4) | *9–10.konuların sınıf içi diyalogları *Yer belirtme, adres sorma, belirtisiz artikelin kullanımı *Yer zarflarının kullanımı | Arvanitakis Ünite 11 12 |
5) | *Kültürel konular: *”Yunan kahvesi nasıl pişirilir?” * “bir” sayı sıfatının belirtme hali *”restoran” diyalogunun canlandırılması | Arvanitakis Ünite 12 |
6) | *İsimlerin cinslerinin yalın ve –i halindeki çekimleri *Çekimli sayı sıfatlarının kullanımı (1,3,4) *Sıfatların yalın ve –i halindeki kullanımları *”Sahip olma” fiili ile “Var olmak” fiilinin kullanım farkları | Arvanitakis Ünite 12 13 |
7) | *İşaret zamirinin çoğul görüntüsü *”Ne kadar”,”Kaç tane” çoğul nicelik soru zamirlerinin yalın ve belirtme hallerindeki kullanımları *”çok”,”yeterince”,”az” nicelik sıfatlarının kullanımı | Arvanitakis Ünite 13 |
8) | Ara Sınav | |
9) | * Resim tasvirleri *”Manav” diyalogunun canlandırılması *Milliyet bildiren sıfatların kullanımı | Arvanitakis Ünite 14 |
10) | * Renk bildiren sıfatlar * “Ki” ilgi zamirinin kullanımı | Arvanitakis Ünite 14 |
11) | *”Hoşuna gitmek” eylemi ile “Tercih etmek” eylemlerinin kullanımı ** Genel tekrar ve diyalogların sınıf içi uygulaması | Arvanitakis Ünite 14 |
12) | *Anlık gelecek zamana giriş; A gurubu fiillerde geçmiş zamandan gelecek zaman dönüşüm gövdelerini takip etmek | Arvanitakis Ünite 15 |
13) | *Gelecek zaman dönüşümlerinin kavranması *Zaman zarflarının kullanılması *Çeşitli kaynaklardan alınmış alıştırmalar | Arvanitakis Ünite 15 |
14) | *Sınıf içi gelecek zaman diyalogları ve monologları *”Turizm Ofisi” diyalogunun canlandırılması *A grubu fiillerin konuşmada seri bir şekilde telaffuzu için yapılacak sınıf içi çalışmaları | Arvanitakis Ünite 15 |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1) Neoelliniki Grammatiki tou Triantafillidi, Organismos Ekdoseon Didaktikon Biblion, Athina,2006 2) Sintaktiko tis Neas Ellinikis (abg Gimnasiou), Organismos Ekdoseon Didaktikon Biblion, Athina,2006 3) Ploutizo ta Ellinika mou ( 1,2,3 epipeda),To sholeio Neas Ellinikis Glossas tou Panepistimiou Aristotelous,1993 4) Ta Nea Ellinika gia Ksenous ,To İdrima Manoli Triantafillidi, tou Panepistimiou Aristotelous,1990 5) Leksiko tou Babinioth,2004 6) Leksiko tou TeopoulouFitraki,1990 1) Neoelliniki Grammatiki tou Triantafillidi, Organismos Ekdoseon Didaktikon Biblion, Athina,2006 2) Sintaktiko tis Neas Ellinikis (abg Gimnasiou), Organismos Ekdoseon Didaktikon Biblion, Athina,2006 3) Ploutizo ta Ellinika mou ( 1,2,3 epipeda),To sholeio Neas Ellinikis Glossas tou Panepistimiou Aristotelous,1993 4) Ta Nea Ellinika gia Ksenous ,To İdrima Manoli Triantafillidi, tou Panepistimiou Aristotelous,1990 5) Leksiko tou Babinioth,2004 6) Leksiko tou TeopoulouFitraki,1990 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Uygulama | 1 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 96 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |