Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yunan Alfabesine giriş, sesli ve sessiz harf grupları,seslerin telaffuzu,okumayazma alıştırmaları, vurgu sistemlerinin tanıtımı |
Arvanitakis |
2) |
*Okuma çalışmaları,İsmin cinlerinin yalın halde son eklerle ve artikellerle tayini , konu ile ilgili alıştırmalar *Şahış zamirinde yalın hal, “Olmak” fiilinin tüm şahışlarda çekimi,ismin cinslerinin yalın halde kullanılışına kısa örnekler. *Konuşmaya giriş,kendini tanıtma,resmi gayri resmi tanışma,isim sorma,nereli olduğunu anlatma ve sorma |
Arvanitakis Ünite 1 |
3) |
İsmin cinslerinde yalın hal ve –i halllerine giriş; cinslerinin yalın halde tanıtımı,cinslerin –i hali ve –den halindeki görünüşlerine kısaca giriş. Konuşmaya giriş cümleleri, karşı tarfın resmigayri resmi nasıl olduğunu sorma,teşekkür ifadesi,kişileri birbirlerine takdim etme, |
Arvanitakis Ünite 2 |
4) |
“Olmak” fiili,yalın halde şahış zamirleri ve i halinde şahıs zamirleriyle ilgili alıştırmalar ve genel tekrar *110 arası sayılar *konuyla ilgili sınıf içi diyaloglar |
Arvanitakis Ünite 2 |
5) |
*Ülkelerin ve şehirlerin yalın,belirtme,bulunma,çıkma hallerinde kullanımı,artikellerin detaylı kullanımı |
Arvanitakis Ünite 3 |
6) |
*A grubu düzenli fiillere giriş; çalışmak,sahip olmak,oturmak eylemlerinin şahış çekimleri ve –i,e,a,de,da halleriyle kullanımı *1100 arası sayılar |
Arvanitakis Ünite 3 |
7) |
*Genel Tekrar *100-2000 arası sayılar,detaylı adres tarifleri, telefon numaraları *Sahiplik zamirlerine giriş |
Arvanitakis Ünite 4 |
8) |
Arasınav |
|
9) |
*Sahiplik zamirleri ile ilgili sınıf içi alıştırmaları *Cinslere göre meslekler tablosu, alıştırmalar,diyaloglar |
Arvanitakis Ünite 4 |
10) |
*B Gurubu fiilere giriş; A gurubu fiillerle kıyası, dillerin tanıtımı,ilgili sınıf içi diyaloglar *Medeni durumu anlatan konuşma kalıpları vs |
Arvanitakis Ünite 5 |
11) |
*sahiplik fiilinin kullanımı; çocuk sahibi olup olmadığımızı anlatmak *Ailemizi anlatmak12345 konularının genel tekrarı; yazılı ve sözlü alıştırmalar |
Arvanitakis Ünite 5 |
12) |
*İşaret zamirine giriş *Para birimlerinin ismin cinslerine göre kullanımı (euro,dolar,lira) *”Ne kadar” soru zamirinin kullanımı,kitap diyalogları |
Arvanitakis Ünite 6 |
13) |
* Artikelsiz soru sorma kalıpları *”Hoşuna gitmek” eyleminin yalın halle kullanımı ve bu fiille ilgili sınıf içi diyalogları *”Kim” soru zamirinin cinslere göre kullanımı |
Arvanitakis Ünite 7 |
14) |
Sıfatlara giriş… *Milliyet bildiren isimler *Birinci grup düzenli sıfatların çekimi*İkinci grup düzenli sıfatların çekimi *Sıfat tamlamalarının kullanımına örnekler *Sınıf içi diyaloglar |
Arvanitakis Ünite 7 8 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. |
|
2) |
Hukuk metodolojisi ile yorum yöntemlerinin bilgisine sahip olur. |
|
3) |
Modern hukuk kazanımlarını tarihsel bilgi birikimi ile yorumlar. |
|
4) |
Hukuk kurallarına temel teşkil eden felsefi düşünce akımları hakkında bilgi sahibidir. |
|
5) |
Yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından ve bunlarla ilgili bilimsel değerlendirmelerden haberdardır. |
|
6) |
Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı organlarının kararları ve doktrindeki görüşleri değerlendirerek çözüme kavuşturur. |
|
7) |
En az bir yabancı dili bilim dili olarak kullanır. |
|
8) |
Devletin siyasi ve hukuki temeli hakkında bilgi sahibidir. |
|
9) |
Bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişimi ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibidir. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası alanda meydana gelebilecek toplumsal düzeni zedeleyici meseleler hakkında çözüm bulma becerisine sahiptir. |
|
11) |
Kişiler arasında meydana gelebilecek olası hukuki uyuşmazlıkları ortaya çıkmadan engelleme becerisine sahiptir. |
|
12) |
Uluslararası ve karşılaştırmalı hukuk sistemleri alanında bilgi sahibidir. |
|
13) |
Ulusal ve uluslararası ticari ilişkilerin kurulması ve sağlıklı bir biçimde yürütülmesi hususunda bilgi sahibidir. |
|
14) |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde kullanır. |
|
15) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
16) |
Avrupa Birliği müktesebatı ve kurumları hakkında bilgi sahibidir. |
|
17) |
Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkimdir. |
|
18) |
Ulusal ve uluslararası yargı organlarının işleyişi hakkında bilgi sahibidir. |
|