Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Öğrenciyle tanışma, ders hakkında bilgi verilmesi ve dersin yapılandırılması |
|
2) |
Kurum ve kuruluşun (eğitim, sağlık, endüstri) müdürü ve personeli ile tanışma ve süreç ile ilgili bilgi alma |
|
3) |
Kurum ve kuruluşun (eğitim, sağlık, endüstri) çalışma esaslarını ve yönetmeliklerini inceleme |
|
4) |
Kurum ve kuruluşun (eğitim, sağlık, endüstri) çevresini ve kaynaklarını tanıma |
|
5) |
Kurum ve kuruluşun (eğitim, sağlık, endüstri) tarafından uygulanan anketleri ve testleri inceleme |
|
6) |
Kurum ve kuruluş (eğitim, sağlık, endüstri) tarafından uygulanan anketleri ve testlerinden birinin uygulamasını gerçekleştirerek değerlendirmesini yapma |
|
7) |
Kurum ve kuruluş (eğitim, sağlık, endüstri) tarafından uygulanan anketleri ve testlerinden birinin uygulamasını gerçekleştirerek değerlendirmesini yapma |
|
8) |
Kurum ve kuruluş (eğitim, sağlık, endüstri) belirlediği bir konuda el bröşürü hazırlama |
|
9) |
Kurum ve kuruluş (eğitim, sağlık, endüstri) belirlediği bir konuda el broşürü hazırlama |
|
10) |
Kurum ve kuruluşun (eğitim, sağlık, endüstri) belirlediği bir konuda eğitim programı hazırlama |
|
11) |
Kurum ve kuruluşun (eğitim, sağlık, endüstri) belirlediği bir konuda eğitim programı hazırlama |
|
12) |
Kurum ve kuruluşun (eğitim, sağlık, endüstri) belirlediği bir konuda hazırlanan eğitim programını uygulama |
|
13) |
Kurum ve kuruluşun (eğitim, sağlık, endüstri) belirlediği bir konuda hazırlanan eğitim programını uygulama |
|
14) |
Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Okul psikolojik danışmanları öğrencilerin ve danışanların gelişimini desteklemek, potansiyellerini ortaya çıkarmak ve ihtiyaca yönelik hizmet sunabilmek için uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve kullanır; temel ölçme de değerlendirme türlerini birbirinden ayırt edebilir ve standartlaştırılmış ve standartlaştırılmamış ölçmenin temel kavramlarını bilir. |
5 |
2) |
Okul psikolojik danışmanları bireyin iyilik halini destekleyecek şekilde yaşam boyu gelişimi ve öğrenmeyi ilke edinir ve bu durumu mesleki her türlü uygulamasına, kişisel yaşam felsefesine, insana bakış açısına yansıtır. |
4 |
3) |
Okul psikolojik danışmanları teknoloji ve bilişim becerilerini kullanarak yeni beceriler geliştirir; gelişimsel ve kapsamlı okul psikolojik danışma programlarını hazırlamada, alanyazını izlemede, kayıt tutmada, araştırmalarda, veri analizlerinde teknoloji kullanabilir. |
5 |
4) |
Okul Psikolojik danışmanları yaşam döngüsündeki gelişimsel basamaklar hakkındakigelişim kuramlarını (bilişsel, duygusal, fiziksel, ahlaki, tinsel) ve kavramları bilir; psikosoyal ve kültürel faktörlerin insan gelişimi üzerindeki derin etkisinin farkındadır; gelişimsel krizler için çözüm yolları önerebilir. |
5 |
5) |
Okul Psikolojik danışmanları çokültürlülük kavramını bilir ve belirli grupların (din, etkin köken, politik duruş, sosyoekonomik düzeye bağlı toplumsal sınıflar, dil, cinsel tercih, inanç sistemi, yaş grupları, özel gereksinimli bireyler) kültürel ihtiyaçlarını fark eder; her bireyin okul psikolojik danışma programına ulaşmasını kolaylaştırır; kültürel ihtiyaçlara uygun müdahaleler ile cevap verir. |
5 |
6) |
Okul psikolojik danışmanları insanın değişim aşamalarını kapsayan süreci psikolojik danışma kuramları çerçevesinde bilir; danışana uygun amaç belirlemede, amaçlarına ulaşmada ve yaşam durumları ile başetme kapasitelerini arttırmada danışanlara yardım edecek etkili psikolojik danışma becerilerini sergiler. |
4 |
7) |
Okul psikolojik danışmanları mesleki etik kurallara ve yasal yükümlülüklere bağlıdır ve buna göre hareket eder; etik ikilemlerde ilgili kişileri bilgilendirir; etiğe uygun olarak profesyonel mesleki yeterliliğini ve gelişimini sürdürür. |
4 |
8) |
Okul psikolojik danışmanları kapsamlı ve gelişimsel okul psikolojik danışma programları tasarlar ve uygularlar ve yönetirler; grup rehberlik etkinlikleri, grupla psikolojik danışma uygulamaları, bireysel psikolojik danışma hizmeti sunar |
5 |
9) |
Okul psikolojik danışmanları mesleki ve kişisel anlamda güçlü yanlarını, sınırlılıklarını ve bireysel niteliklerini bilir; etkili bir meslek elemanı olmak için gerekli kişilik özelliklerini, bilgi ve temel becerilere sahiptir, mesleki bilgileri sürekli yeniler, gerektiğinde süpervizyon alır; mesleğin güçlenmesi için aktif olarak destek sağlar; mesleğin savunuculuğunu yapar. |
4 |
10) |
Okul psikolojik danışmanları intihar, doğal afet gibi kriz durumlarında okul krize müdahale programları geliştirir, uygular ve değerlendirir; disiplinlerarası afet çalışmalarında yer alır, psikolojik ilk yardım hizmetini sunar. |
4 |
11) |
Okul psikolojik danışmanları bireyler, veliler, öğretmenler, yöneticiler, ve kurumlara rehberlik, gelişimsel ihtiyaçlar, problemler, programlar ve okuldaki etkinlikler ile ilgili konsültasyon çalışmaları yapar; gruplara yönelik program geliştirir, bilgi kaynaklarına ulaşır. |
5 |
12) |
Okul psikolojik danışmanları araştırma yöntemlerini ve istatistiksel analizleri bilir ve uygular; paydaşlarla araştırma sonuçlarını paylaşır ve yorumlar; program değerlendirmede araştırma sonuçlarından yararlanır. |
3 |
13) |
Okul psikolojik danışmanı uygulamaları ile ilgili kayıtları tutar, okul personeline, anne-babalara refere kurumlarını tanıtır ve bu kurumlardan destek alma konusunda paydaşlara yardım eder. |
5 |
14) |
Okul psikolojik danışmanı yürürlükteki özel eğitimle ilgili hukuki temelleri tanır, özel eğitime ihtiyaç duyan bireyleri belirler ve yönlendirir. |
4 |
15) |
Okul psikolojik danışmanları eğitim sistemlerini, öğrenme yaklaşımlarını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri bilir, eğitimle ile ilgili sorunlara eleştirel düşünme yaklaşımı geliştirir; öğrencilerin gelişimini artırmak amacıyla sorun odaklı çözümleri psikolojik danışma programına dahil eder. |
3 |