CNG4001 Individual Counseling PracticeBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG4001 Bireysel Psikolojik Danışma Uygulaması Güz 1 4 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. RAZİYE BİLGE UZUN
Prof. Dr. AYNUR GÜMÜŞ
Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Prof. Dr. ÖZLEM KARAIRMAK TEKDURMAZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencilerin süpervizyon altında gerçek danışanlarla psikolojik danışma yaparak psikolojik danışma sürecini yaşantısal olarak kavramalarını ve psikolojik danışma becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Psikolojik danışma sürecini ve aşamalarını yaşantısal olarak kavrayabilme
Psikolojik danışma oturumlarını etkili bir şekilde yürütebilme
Psikolojik danışma becerilerini psikolojik danışma sürecinde etkili bir biçimde kullanabilme
Danışanla etkili bir psikolojik danışma ilişkisi kurabilme
Danışanla birlikte amaç belirleyebilme
Bir psikolojik danışman adayı olarak kendini güçlü ve geliştirmesi gereken yönleri açısından değerlendirebilme
Psikolojik danışma uygulamasında mesleki etik ilke ve kurallara uygun davranabilme
Psikolojik danışma sürecini etkili bir şekilde sonlandırabilme
Psikolojik danışma uygulaması sürecinde süpervizyonun işlevini ve süpervizyon alan bir psikolojik danışman adayı olarak kendi rol ve sorumluluklarını kavrayabilme
Bireyle psikolojik danışma uygulaması kapsamındaki süpervizyon sürecini etkili bir şekilde kullanabilme (süpervizyona hazırlık gelme, süpervizyonda geribildirime açık olma, süpervizyonda konuşulanları uygulama sürecine aktarabilme)
Psikolojik danışma yapmaya isteklilik
Psikolojik danışma sürecinin önemini takdir ediş
Bireyle psikolojik danışma uygulamasına ilişkin süpervizyon almaya isteklilik
Bireyle psikolojik danışma uygulaması kapsamındaki süpervizyonun mesleki gelişimi açısından önemini takdir ediş
Etkili bir psikolojik danışman olabilmek için sürekli öğrenmeye ve kendini geliştirmeye isteklilik

Dersin İçeriği

Temel psikolojik danışma beceri ve tekniklerini kullanarak gerçek danışanlarla en az 10 oturum bireyle psikolojik danışma yapma; psikolojik danışma uygulamasına ilişkin süpervizyon alma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
1) Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması Dersi Oryantasyon Toplantısı I: Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyonuna İlişkin Genel Kurallar, Gereklilikler, Rol ve Sorumluluklar
2) Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması Dersi Oryantasyon Toplantısı II: Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon Sürecine İlişkin Temel Konulara Genel Bir Bakış
3) Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon
4) Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon
5) Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon
6) Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon
7) Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon
8) Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon
9) Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon
10) Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon
11) Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon
12) Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon
13) Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon
14) Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Cormier, S. & Hackney, H. (1999). Counseling strategies and interventions. Boston: Allyn and Bacon. Egan, G. (1998). The skilled helper: A problem-management approach to helping. (6th ed.) Pasific Groove: Brooks/Cole. Egan, G. (1994). Psikolojik danışmaya giriş. (Editör: Füsun Akkoyun). Ankara: Form Ofset. Hackney, H. & Cormier, S. (2008). Psikolojik danışma ilke ve teknikleri: Psikolojik yardım süreci el kitabı. (T. Ergene, S. Aydemir Sevim Çev.). Ankara: Mentis Yayıncılık. (Orijinal eser 2005 yılında basılmıştır). Hill, C. E. & O’Brien, K. M. (1999).
Diğer Kaynaklar: Helping skills: Facilitating exploration, insight and action. Washington, DC: American Psychological Assosication. Ivey, A. E. (1999). Intentional interviewing and counseling. California: Brooks/Cole. Meier, S. T., & Davis, S. R. (2006). Psikolojik danışma: Temel öğeler. (S. Doğan (Ed.), D. Y. Bektaş, E. Ö. Kocabaş, S. Denizli, Çev.). Ankara: Pegem Yayıncılık. (Orijinal çalışma basım tarihi, 2005)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 10 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 30 90
Ödevler 10 300 3000
Toplam İş Yükü 3132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı