REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG2004 | Kişilik | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin kişilikleri ve kişilik gelişimini farklı kuramlar çerçevesinde yorumlamalarını sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kişilik, kişiliğin alt yapılarını tanımlar. 2. Kişilik gelişimini etkileyen faktörleri tanımlar 3. Kişilik kuramlarının temel kavramlarını tanımlar 4. Kişilik kuramlarının güçlü ve zayıf yönlerini tanımlar 5. Her kişilik kuramının kültürel perspektifini kavrayarak farklı kültürler üzerindeki uygulamalarını değerlendirir. 6. Kişilik kuramları çerçevesinde örnek kişilik özelliklerinin gelişimini inceler. 7. Farklı kişilik kuramlarını karşılaştırabilir |
Kişilikle ilgili temel kavramlar, kişiliğin gelişimi, uyum ve ruh sağlığı, kişilik kuramlarının özellikleri ve karşılaştırılması, kişilik kuramlarının alan uygulamaları ile ilişkilendirilmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: tanışma, ders içeriği, kaynaklar ve değerlendirme hakkında bilgi | |
2) | Kişilik Kuramlarıyla İlgili Temel Kavramlar | |
3) | Sigmund Freud-Psikanalitik Kuram | |
4) | Carl Gustav Jung -Analitik Psikoloji | |
5) | Alfred Adler-Bireysel Psikoloji | |
6) | Karen Horney- Bütüncül Psikoloji | |
7) | Harry Stack Sullivan-Kişiler Arası İlişkiler | |
8) | George Kelly-Kişisel Yapılar Kuramı | |
9) | Araştırma Odaklı Kuramlar:Gordon Allport-Ayırıcı Özellik Kuramı | |
10) | Raymond Cattel-Faktör Analitik Ayırıcı Özellik Kuramı, R.McCrea ve P.Costa-Beş Faktör Kuramı | |
11) | Albert Bandura-Sosyal Bilişsel Kuram | |
12) | Erik Fromm-Özgürlükten Kaçış | |
13) | Bağlanma Kuramı-John Bowbly ve Mary Ainsworth | |
14) | Budist Psikoloji. Budizmin kişilik tanımı. Farkındalık |
Ders Notları / Kitaplar: | *Cloninger, Susan (2013) Theories of Personality, Sixth edition. Boston: Pearson |
Diğer Kaynaklar: | Tomley, Sarah (2017) Freud bu işe ne derdi? İstanbul: Türkiye İş Bankası, Kültür Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 10 |
Ara Sınavlar | 4 | % 60 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Proje | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | 6 | 6 | 36 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 89 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |