CNG4101 Communication in FamilyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG4101 Aile İçi İletişim Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. RAZİYE BİLGE UZUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Öğrencilerin ailenin özelliklerini, aile içi iletişim süreçlerini, aile ilişkilerini geliştirmenin önemini ve yollarını kavrayabilmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Ailenin özelliklerini kavrama
2.Aileleri aile yaşam döngüsü çerçevesinde çözümleme
3.Ailelerle çalışırken sistem teorileri perspektifini kullanabilme
4.Aile içi iletişim süreçlerini kavrama
5.Aile içi iletişimi gelişimsel temelde değerlendirebilme
6.Aile-ebeveyn konsültasyonunu kavrama
7.Ailelerin ilişkilerini düzenlemelerinde neler yapabileceğini tasarlama

Dersin İçeriği

Ailenin tanımı ve özellikleri
Aile yaşam döngüsü
Aile yaşamına teoriksel bakış (aile sistem teorileri-sağlıklı aileler-aile yapısı-ailede bütünlük- sınırlar-alt sistemler-kuralar v.b)
Aile içi iletişim (ana-baba-çocukilişkileri, anababa tutumları, anne-baba stilleri, alt sistemler arasında iletişim iletişim becerileri, engelleri)
Ailede iletişimin gelişimsel kökleri(bebeklikte iletişim-ilk çocuklukta iletişim-orta çocuklukta iletişim- ergenlikteiletişim)
Ailede disiplin sağlama
Aile de stresle baş etme
Ebeveyn-aile konsültasyon
Anne-baba çocuk etkinlikleri
Anne-baba eğitim programları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) TANIŞMA:Ders hakkında genel bilgilendirme
2) Ailenin tanımı ve özellikleri
3) Aile yaşam döngüsü
4) Aile yaşamına teoriksel bakış
5) Aile içi iletişim
6) Aile içi iletişim
7) Ailede iletişimin gelişimsel kökleri
8) Olumlu disiplin
9) Ebeveyn-aile konsültasyonu
10) Aile içi çatışma ve Aile içi şiddet
11) Anne-baba eğitim programları
12) Anne-baba çocuk etkinlikleri
13) Ailede stresle baş etme
14) Ailede stresle baş etme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Anita L. Vangelisti (2004). Handbook Of Family Communication. Lawrence Erlbaum Assocıates, Publıshers. Chris Sergin, Jeanne Flora (2005). Family Communication. Lawrence Erlbaum Associates, Inc. Don Dinkmeyer, Jon Carlson (2006).Consultation : creating school-based interventions. Taylor & Francis Group, LLC
Diğer Kaynaklar: Randal D. Day (2003) Introduction to family processes . Lawrence Erlbaum Associates, Inc.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 35 105
Proje 1 5 5
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
12) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.