ELT4004 Special Topics in ELT IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT4004 İngilizce Öğretiminde Özel Konular II Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: None
Dersin Amacı: 1. Öğrencilerin her hafta ilgili materyalleri okuması ve sanal sınıf tartışmalarına hazırlıklı gelmeleri beklenmektedir. Derse devamlılıkları ve derse etkili katılımları beklenmektedir.
2. Öğrencilerin tüm ödevlerini zamanında tamamlamaları beklenmektedir. Geç ödev kabul edilmeyecektir. Her hafta, Its Learning’de öğretim görevlisi tarafından duyurulacak olan yansıtma veya tartışma konusu olacaktır. Öğrencilerden bu konular hakkında yürütülen araştırmaları okuması, yansıtma yazısı yazması ve sanal derslerde onları tartışması beklenmektedir.
3. Öğrenciler ders planlarını hazırlamada bireysel çalışacak, uygulamalı derslerinde gerçek sınıflarda gözlem yapacaklardır. Ödevler, Its Learning’de öğretim görevlisi tarafından duyurulacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler iki dilli eğitim, farklılaştırılmış metot ve içerik ve dil entegreli öğrenme gibi güncel yabancı dil olarak İngilizce öğretim tekniklerini anlayabileceklerdir.
Öğrenciler, gelecekteki öğretimlerinde, bu yaklaşımlara başvurabilecekler.

Dersin İçeriği

Bu ders, iki dilli eğitim, farklılaştırılmış metot ve içerik ve dil entegreli öğrenme gibi yabancı dil olarak İngilizce öğretim tekniklerindeki, güncel trendlere genel bir bakıştır. Dersler, öğretme ve öğrenmedeki bu üç önemli trend ile bağlantılı teori ve uygulamaya odaklı olacaktır. Buna ek olarak, öğrenciler bu yaklaşımların öğretiminde en son araştırmalar ile bilgilendirileceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İçerik ve Dil Entegreli Öğrenme
2) İçerik ve Dil Entegreli Öğrenme
3) İçerik ve Dil Entegreli Öğrenme
4) İçerik ve Dil Entegreli Öğrenme
5) Farklılaştırılmış Metot
6) Farklılaştırılmış Metot
7) Farklılaştırılmış Metot
8) Farklılaştırılmış Metot
9) Farklılaştırılmış Metot
10) İki Dilli Eğitim
11) İki Dilli Eğitim
12) İki Dilli Eğitim
13) İki Dilli Eğitim
14) Geribildirim Oturumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Online
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 4 8 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 8 48
Sunum / Seminer 1 2 2
Proje 1 4 4
Ödevler 4 6 24
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. 4
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. 4
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. 5
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. 4
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. 4
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.